×

آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزش حضوری و مجازی فوریت های پزشکی کمک های اولیه و امداد و نجات. آموزش فوریت های پزشکی در شهر شما به صورت غیر حضوری و با ارسال پک آموزشی آموزشگاه آپادانا. آموزش کمک های اولیه به همراه ارسال جزوات و فیلم های آموزشی بهترین اساتید آموزشگاه آپادانا (آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز).

آموزش مجازی تزریقات و پانسمان(غیر حضوری)

برای ثبت نام غیر حضوری در کلاس های آموزشی کمک های اولیه با کارشناسان آموزشگاه آپادانا تماس حاصل فرمایید. این آموزش ها حاصل زحمات چندین ساله اساتید آموزشگاه بوده و به صورت فیلم های آموزشی با کیفیت عالی برای شما ارسال می گردد. در این آموزش ها از صفر تا صد فوریت های پزشکی کمک های اولیه و امداد و نجات تزریقات و پانسمان  آموزش داده می شود (آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز)

آیا تاکنون شاهد حادثه یا اتفاق ناگواری بوده اید ؟

راستی اگرجزء اولین کسانی باشید که به محل یک حادثه می رسند چه می کنید ؟
اگرآن حادثه مصدومی داشته باشد حتماً به فکرمی افتید که برای کمک به اوکاری انجام دهید درچنین مواقعی اگرآموزش لازم را دیده باشید حتماً قبل از رساندن شخص مصدوم به مرکزدرمانی اقداماتی را انجام خواهید داد.(آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز)

تعریف کمک های اولیه

کمک های اولیه شامل اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می آید. این اقدامات می تواند شامل مواردی ساده مانند: پانسمان زخم و جراحت و یا مواردی مشکل تر نظیر انجام عملیات احیای قلبی – ریوی و… باشد.اهداف کمک های اولیه، شامل: نجات جان مصدوم، جلوگیری از وخیم تر شدن حال وی، افزایش احتمال بهبودی و کاهش درد و رنج است.

اگر در حالی که از مکانی عبور می کنید مصدومی بر زمین افتاده باشد یا جلوی چشمان شما سانحه ای رخ دهد، شما چه خواهید کرد؟ اگر این فرد جز دوستان و آشنایان یا خانواده شما باشد، چه می کنید؟ مسلما اگر شما کسی باشید که با اصول کمک های اولیه آشنایی دارد، می توانید در نقش یک فرشته نجات ظاهر شده و به او کمک کنید، ولی اگر کمک های اولیه ندانید، مجبورید مانند بقیه تماشاچی باشید و افسوس بخورید.(آموزش کمک های اولیه در شیراز)

وظایف امدادگر کمک های اولیه:

  1. معاینه و ارزیابی کلی وضعیت بیمار
  2. برقراری ارتباط با مرکز اورژانس و پزشک مشاور و دریافت راهنمایی ودستورات
  3. استفاده از روش های و تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکلات حاد بیمار مانند تنگی نفس، ایست قلبی و …
  4. کنترل مداوم علائم حیاتی بیمار از جمله نبض، تنفس، فشارخون و غیره
  5. رساندن بیمار به بیمارستان و مراکز درمانی در صورت نیاز
  6. دادن اطلاعات کامل از وضعیت بیمار به بیمارستان یا مرکز درمانی
    (آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز)

توانایی فراگیر در پایان دوره:

  • فراگیر می تواند تا حضور کادر درمانی در صحنه حادثه، اقدامات اولیه را به منظور نجات جان مصدوم را به کار ببرد.(آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز)

ضرورت برگزاری دوره آموزشی کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی

با وجود تمام پیشرفتهایی که در زمینه های مختلف علمی و تکنولوژی صورت گرفته ولی متاسفانه هنوز انسان در مقابل بسیاری از حوادث و سوانح آسیب پذیر میباشد و با توجه به ازدیاد روز افزون این حوادث اعم از اختلالات قلبی-عروقی ، تصادفات ، سوختگیها، غرق شدگی ، سقوط از ارتفاعات، مسمومیتها و غیره به نظر میرسد اصولی ترین کار کسب آمادگی به منظور مقابله با این حوادث است. هرچند تمهیدات بسیاری در جهت پیشگیری از وقوع این حوادث در کشور صورت گرفته است ولی متاسفانه بسیاری از این حوادث اجتناب ناپذیر بوده و همین موضوع اهمیت امداد رسانی صحیح و به موقع را مشخص میکند.

بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی اولین افرادی که به محل وقوع حادثه میرسند نقش بسیار مهمی در پیشگیری از تبعات جدی این حوادث دارند به شرط آنکه با اصول اولیه کمک های اولیه آشنا باشند (آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز).

چشم اندار دوره تکنسین فوریت های پزشکی

داشتن جامعه ای توانمند با افرادی توانمند که از دانش و اطلاعات بهداشتی ، مراقبتی و امدادی خود برای انتخاب و بکارگیری روشهای مناسب ، قابل اعتماد و صحیح متکی به اصول علمی در حفظ ، تامین و ارتقای سلامت خود ، خانواده و سایر افراد جامعه استفاده نمایند .(آموزش کمک های اولیه در شیراز)

ارزش های برنامه دورهآموزش تزریقات و پانسمان

تاکید بر سلامت و کرامت انسان ها بعنوان حقوق اسلامی و شهروندی ، احترام به استقلال و هویت فردی با تاکید بر توسعه دانش ، مهارتها و استعداد شخصی در خصوص مسایل بهداشتی و مراقبتی و امدادی بصورت علمی و تاکید بر احساس تعلق به جامعه،فرصت های  شغلی فوریت های پزشکی   تکنسین های فوریت های پزشکی می توانند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی(اورژانس) در سراسر کشورمشغول به کار شوند .

همچنین می توانند در آمبولانس‌های خصوصی یا در سازمان‌های مشابه آن مشغول به کار شوند و  با تلاش و کسب تجربه بیشتر می توانند به رده های مدیریتی و نظارتی سیستم فوریت های پزشکی دست پیدا خواهد کرد.

از آنجا که بخش اورژانس یکی از اصلی ترین ، ضروری ترین و مهمترین واحدهای امدادرسانی در کشور به شمار می آید و وجودش همیشه برای جامعه ضروری و غیر قابل اجتناب  است، بازارکار مناسبی نیز در شغل تکنسین فوریت های پزشکی پیش بینی می شود . با توجه به مزایای برشمرده برای حرفه فوریت های پزشکی و پیش بینی بازار کار مناسب برای متخصصان فوریت های پزشکی ، گذراندن دوره های آموزشی فوریت های پزشکی به کلیه علاقه مندان واجد شرایط توصیه می شود.(آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز)

امداد و نجات

تزریقات و پانسمان

تزریقات و پانسمان ، پد استریل یا فشرده که به منظور التیام زخم و محافظت زخم از آسیب بیشتر استفاده می شود. به طور معمول، پانسمان با زخم در ارتباط مسقیم بوده و با بانداژ که اغلب پانسمان را محکم نگه میدارد است ، تفاوت دارد. بسیاری از پانسمان های مدرن خود چسب هستند. البته هدف از پانسمان کردن با توجه به نوع، شدت و موقعیت زخم متفاوت خواهد بود. معمولا، در برنامه آموزش پانسمان ، از پانسمان مقاوم غیر استریل استفاه میشود زیرا قابلیت چندین مرتبه استفاده را داشته و برای همه مربیان کمک های اولیه و سازمان های آموزشی انتخاب مناسب و اقتصادی تری ست.

تزریق، عمل دادن وادر کردن مایع، به ویژه دارو، به بدن فرد با استفاده از سوزن و سرنگ است. تزریقات، تکنیک عرضه داروبه صورت وریدی، یعنی تزریق از طریق مسیر غیر از طریق دستگاه گوارش، است. همچنین، انواع تزريق داخل وريدي شامل تزريق زير جلدي، داخل عضلاني، داخل وريدي و داخل صفاقی میشود. پیش نیازهای آموزش تزریقات شامل ، تکمیل کردن دوره تأیید OCP وصدور گواهینامه معتبر در CPR و کمک های اولیه است (آموزش کمک های اولیه در شیراز)

محتویات پک آموزشی تزریقات و پانسمان

این پک شامل جزوات و دی وی دی های آموزشی کمک های اولیه بوده که سرفصل های زیر به صورت فیلم آموزشی پشتیبانی می شود.

  • ۱٫ آشنایی با سیستم اورژانس و نقش امدادگر۲٫ کیف کمک های اولیه۳٫ سیستم تنفسی، گردش خون، اسکلتی و عصبی۴٫کنترل سیستم حیاتی بدن و بررسی هوشیاری۵٫ اقدامات اولیه در مواجه با بیمار مصدوم۶٫ دستگاه تست قند خون۷٫ انسداد راه هوایی در کودکان، شیر خواران۸٫ تغییر وضعیت هوشیاری

    ۹٫ شوک

    ۱۰٫ کنترل خونریزی

    ۱۱٫ پانسمان و بانداژ

    ۱۲٫ مراقبت های شکستگی ها

    ۱۳٫ مسمومیت

    ۱۴٫ بی حرکت سازی ستون مهره ها

    ۱۵٫برق گرفتگی، غرق شدگی

    ۱۶٫ احیای قلبی ریوی

    ۱۷٫ تزریقات زیر جلدی (S.C) و…

(آموزش کمک های اولیه در شیراز)

چرا آموزش کمک های اولیه ضروری است؟

گاهی اوقات کمک‌های اولیه به معنای عدم انجام کار یا هر اقدامی برای مصدوم است، به عبارتی هنگامی که فرد بالای سر مصدومی که استخوان هایش شکسته است می‌رسد، بهترین کار این است که او را حرکت ندهد و اعضای بدنش را ثابت نگه دارد و منتظر نیرو‌های اورژانس باشد، چرا که ممکن است با یک حرکت، استخوان شکسته رگ را پاره کند یا اگر مهره‌های کمر یا گردن مصدوم شکسته باشد یک حرکت نا به جا باعث قطع نخاع وی می‌شود(آموزش تزریقات و پانسمان در شیراز).

آموزش مجازی آپادانا

برای آموزش کمک های اولیه تزریقات و پانسمان با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تماس با ماتبریز – خیابان آزادی – جدیری جنوبی – ساختمان ۱۷

برای ثبت نام آنلاین دوره آموزشی حضوری فوریت های پزشکی روی لینک زیر کلیک کنید

به ما امتیاز دهید