×

اصول کمک های اولیه

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزش حضوری امداد و نجات و فوریت های پزشکی به همراه صدور گواهینامه معتبر. آموزش فوریت های پزشکی در شهر تبریز به صورت حضوری و عملی. و آموزش به صورت مجازی در شهر شما به صورت غیر حضوری و با ارسال پک آموزشی آموزشگاه آپادانا. آموزش به همراه ارسال جزوات و فیلم های آموزشی بهترین اساتید آموزشگاه آپادانا. (اصول کمک های اولیه)

دوره امداد و نجات و فوریت های پزشکی به صورت مجازی و غیر حضوری

برای ثبت نام غیر حضوری در دوره آموزش فوریت های پزشکی با کارشناسان آموزشگاه آپادانا تماس حاصل فرمایید. این آموزش ها حاصل زحمات چندین ساله اساتید آموزشگاه بوده و به صورت فیلم های آموزشی با کیفیت عالی برای شما ارسال می گردد. در این آموزش ها از صفر تا صد آموزش فوریت های پزشکی به صورت عملی آموزش داده می شود.(اصول کمک های اولیه)

نحوه ثبت نام در دوره های آموزشی فوریت های پزشکی

برای ثبت نام در دوره های آموزشی امداد و نجات و فوریت های پزشکی هم از طریق ثبت نام آنلاین با کلیک کردن بر روی لینک آخر صفحه و هم به صورت بر قراری تماس تلفنی با مرکز آموزش آپادانا(شماره تماس در اخر این پست موجود است) و پرداخت هزینه دوره از طریق کارت به کارت یا واریز بانکی و یا از طریق شماره تلگرام و واتساپ و یا از طریق دایرکت اینستاگرام(آدرس اینستاگرام و شماره تلگرام در اخر همین مطلب) می توانید اقدام به ثبت نام دوره های آموزشی فوریت های پزشکی  اقدام نمایید.

دوره نسخه پیچیمفهوم فوریت های پزشکی

خدمات‌درمانی مورد نیاز به هنگام وقوع یک وضع جدی و غیرمنتظره شامل بیماری یا آسیب و نیاز به اقدامات فوری را در اصطلاح فوریت‌های پزشکی می‌نامند.

هدف امداد رسانی و کمک های اولیه

۱- جلوگیری از مرگ (زنده نگه داشتن جان مصدوم)

۲- پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی

۳- کاهش درد و رنج مصدوم

۴- جلوگیری از شدت یافتن عارضه یا دو برابر شدن مصدومیت

این اقدامات می‌توانند شامل اقدامات جسمی یا روحی باشند.(اصول کمک های اولیه

وظایف متخصص فوریت های پزشکی

  • معاینه و ارزیابی کلی وضعیت بیمار
  • برقراری ارتباط با مرکز اورژانس و پزشک مشاور و دریافت راهنمایی و دستورات او
  • استفاده از روش های و تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکلات حاد بیمار مانند تنگی نفس، ایست قلبی و …
  • انجام روش های جراحی اولیه مانند قراردادن لوله تنفسی
  • استفاده از دارو و انجام تزریقات در صورت لزوم
  • پانسمان کردن و مراقبت از اعضای شکسته شده
  • کنترل مداوم علائم حیاتی بیمار از جمله نبض، تنفس، فشارخون و غیره
  • تعیین سطح هوشیاری بیمار
  • حضور مداوم در کنار بیمار در آمبولانس
  • رساندن بیمار به بیمارستان و مراکز درمانی در صورت نیاز
  • دادن اطلاعات کامل از وضعیت بیمار به بیمارستان یا مرکز درمانی
  • کنترل موجودی تجهیزات و دارو های موردنیاز در آمبولانس ها
  • تهیه گزارشات کاری روزانه

دوره پایپینگ در تبریزاهمیت امداد و فوریت های پزشکی

امدادرسانی به بیماران و  نیازمندان در شرایط بحرانی در فطرت و نهاد تمامی انسانها وجود دارد و لزوم وجود موسسات امدادرسانی در چنین شرایطی از ضروریات عملکرد مناسب در هر جامعه ای می باشد .اورژانس ( فوریت های پزشکی ) یکی از مهم ترین و اصلی ترین واحدهای امدادرسانی در هر کشوری به حساب می آید.

کار فوریت های پزشکی (تکنسین اورژانس)

 فوریت های پزشکی (اورژانس) فرد آموزش‌دیده‌ای است که معمولاً همراه آمبولانس برای ارائه خدمات اولیه درمانی به کمک بیمار یا شخص مصدوم می‌شتابد یا در بخش اورژانس برای ارائه کمک‌های اولیه حضور دارد.

کار  فوریت های پزشکی شامل امداد سریع، ارائه خدمات درمانی اولیه پزشکی پیش بیمارستانی و کمک رسانی به مصدومین، بیماران و مجروحین اورژانسی و انتقال آنان به مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن با هدف کاهش مرگ و میر، نقص عضو و آسیب است.

فوریت های پزشکی به صورت تیمی کار می کند. او با وضعیت های مختلف از جراحات سطحی تا صدمات جدی ناشی از تصادفات و بلایای طبیعی روبرو است. وظیفه او ارائه مراقبت ها و درمان های فوری است. پس از رسیدن نزد بیمار باید وضعیت او را بررسی و برای انجام بهترین کار تصمیم بگیرد.

ساعت کار و شرایط کار فوریت های پزشکی

مراکز اورژانس به صورت شبانه روزی و همه ایام هفته کار می کنند. بنابراین ساعت کار تکنسین فوریت های پزشکی به صورت تمام وقت است و شیفت های کاری در شب ها و روز های تعطیل را نیز شامل می شود.

اورژانسی‌ها، سربازان خط مقدم جنگ با کرونا هستند

درروزهای کرونایی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ از پیشتازان و سربازان مبارز خط مقدم صحنه‌های مختلف حوادث و بیماری کرونا و… هستند که در شرایط فعلی به مقابله با کرونا کمر همت بسته و با کم‌ترین امکانات و تجهیزات به عنوان اولین فرد، بر بالین بیماران مشکوک به کرونا یا هر نوع بیماری حاضر می‌شوند(اصول کمک های اولیه)

امدادگر به چه کسی گفته میشود

امدادگر کسی است که از عهده توانایی پیگیری مشکلات بهداشتی کارکنان کارخانه یا شرکت، ضدعفونی و استریل کردن لوازم پانسمان و جراحی، پانسمان کردن زخمها،تشخیص صدمات و جراحات سطحی و عمقی چهت درمان سرپایی یا اعزام به مراکز درمانی، پانسمان و مراقبت از سوختگی ها، توجه به نوع و درجه سوختگی، آتل بندی تشخیص وجود جسم خارجی در چشم قلبی و تنفس مصنوعی به بیمار تزریق دارو و در موارد تحت نظر پزشک اقدامات اولیه جهت شوک، مسمومیت و کنترل خونریزی برآید.

ابزار و تجهیزات

ابزار و تجهیزات موردنیاز یک امدادگر شامل کموارد زیر می باشد:

۱. لوازم پانسمان
۲. لوازم جراحی
۳. مواد ضد عفونی
۴. دستگاه استریل
۵. وسایل پانسمان
۶. انواع دارو جهت پانسمان
۷. باند
۸. گاز
۹. چسب
۱۰. پنبه
۱۱. یخچال
۱۲. فشار سنج
۱۳. درجه حرارت
۱۴. کپسول اکسیژن و متعلقات
۱۵. ساکشن

مراحل ثبت نام و صدور گواهینامه

پس از پرداخت شهریه دوره و ثبت مشخصات کارآموز توسط پرسنل مجتمع آموزشی آپادانا ، کارشناسان این مجموعه با کارآموز تماس گرفته و آدرس دقیق و کد پستی و شماره تماس کارآموز را صحه گذاری نموده و بسته آموزشی را طی سه روز کاری به کارآموز ارسال می نمایند. پس از دریافت بسته و مطالعه آن، کارآموز از طریق تماس تلفنی درخواست آزمون آنلاین خود را ثبت کرده و در تاریخ تعیین شده در شهر خود و از طریق رایانه شخصی یا تلفن همراه آزمون اینترنتی از کارآموز اخذ می شود.

اهداف برگزاری دوره فوریت های پزشکی

دریافت خدمات پزشکی مناسب برای بیماران یا آسیب دیدگان حوادث پیش از رسیدن به بیمارستان نقش مهمی در زنده ماندن و نجات جان بیمار ایفا می کند. امدادگر اورژانس نخستین فرد مجرب و آگاه به کمک های اولیه و فوریت های پزشکی است. او با حضور به موقع بر بالین بیمار می تواند کمک شایانی در جهت حفظ جان بیمار تا زمان رسیدن به بیمارستان انجام دهد.حضور به موقع امدادگر و ارائه خدمات اولیه ی ضروری در این قبیل حوادث از اهمیتی اساسی برخوردار است .

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور به منظور کاهش مرگ و میر و انجام اقدامات و هماهنگی های لازم برای برخورد با حوادث شکل گرفت.

با توجه به افزایش جمعیت، شاهد ازدیاد روز افزون اختلالات قلبی و عروقی، تصادفات، سوختگی ها، سقوط از ارتفاع و بسیاری از حوادث نا گوار هستیم.  تدابیر و تمهیدات زیادی جهت پیشگیری از وقوع این حوادث صورت گرفته که علی رغم آنها هنوز هم آمار مرگ و میر بالاست. تربیت افرادی با توانایی و مهارت های کافی در زمینه امداد گری و کمک های اولیه نقش بسیاری موثری در پیشگیری از تبعات این قبیل حوادث خواهد داشت.

امدادگر اورژانس با به کارگیری روش های صحیح و متکی به اصول علمی در ارائه ی مراقبتهای فوری و اورژانسی نقشی حیاتی ایفا می کند. در چنین شرایطی ثانیه ها برای بیمار و شخص آسیب دیده فوق العاده حیاتی بوده و اینجاست که نقش امدادگر اورژانس بهتر مشخص می شود.

 طول دوره فوریت های پزشکی در آموزشگاه آپادانا

طول دوره فوریت های پزشکی دو ماه و تایم آموزشی  آن  ۳۰ ساعت می باشد.

حقوق یک امدادگر چقدر است

بعد ار گذراندن دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی و گرفتن مدرک معتبر این دوره ، باید بدانید که حقوق امدادگران بسته به فعالیت شخص در ارگان های دولتی یا خصوصی، متغیر خواھد بود.

از این رو نمی توان مبلغ دقیقی برای حقوق دریافتی امدادگر اورژانس در نظر گرفت.

 سوالات قبل از ثبت نام دوره آموزشی  فوریت های پزشکی

  • طول دوره:  ۳۰  ساعت
  • محل برگزاری:  به صورت حضوری در محل آموزشگاه و به صورت مجازی با ارسال بسته های آموزشی و آزمون آنلاین اینترنتی و ارسال پستی گواهینامه آموزشی
  • نام برگزارکننده دوره:  آموزشگاه آپادانا
  • روز برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • زمان برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • مدرس دوره: تدریس توسط استاد مجرب و با سابقه

آموزش فوریت های پزشکی مجازی واقعاً کارآمد است

برخی از افراد با دید سنتی که نسبت به آموزش دارند، معتقدند که آموزش فوریت های پزشکی حضوری به اندازه آموزش حضوری کارآمد نیست.اما این اساساً یک فرض غلط است. شما در آموزش فوریت های پزشکی مجازی دقیقاً از همان توضیحات و بررسی‌هایی بهره‌مند خواهید شد که سر کلاس در اختیار شماست. این در حالی است که در آموزش فوریت های پزشکی مجازی ، علاوه بر مهیا بودن همان آموزش‌ها، می‌توانید هر توضیح و آموزش موجود را بارهای بار دیده و بررسی کنید. این یعنی شما در آموزش فوریت های پزشکی یک استاد خصوصی با حوصله بی‌انتها برای تکرار مطالب در اختیار دارید.

تماس با ما

به ما امتیاز دهید