×

روش تعمیر پمپ تشک مواج

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزشگاه آپادانا در تبریز

معمولا افرادی از تشک مواج استفاده میکنند ، بیمار هستند و نیاز یه استراحت دارند و برای جلوگیری از زخم بستر و یا بهبودی آن از این دستگاه بهره برداری می شود. روش کار تشک مواج به این صورت می باشد دو خروجی هوای تشک مواج توسط شلنگ های سیلیکونی به ورودی تشک مواج وصل می شود. و در زمان کار کردن موتور هوا به صورت زمان بندی بین دوشلنگ تقسیم می شود(روش تعمیر پمپ تشک مواج)

آیا تشک مواج تعمیر میشود؟

این محصولات قابل تعمیر هستند و در صورت صدمه دیدن می توانید از بسته تعمیر تشک مواج برای رفع مشکل بهره بگیرید. برخی از مدل ها مجهز به هشدار شنیداری و دیداری هستند و در صورت آسیب دیدن سلول ها هشداری شنیدار سوت  و دیداری شروع به چشمک زدن می کند. نصب و راه اندازی این محصولات بسیار آسان است و قابلیت نصب در مکان های همچون تخت خواب های خانگی وبیمارستان را دارند حتی می توانید از آن ها روی زمین نیز  استفاده کنید(روش تعمیر پمپ تشک مواج).

تشک مواج چیست؟

تشک مواج یا تشک ضد زخم بستر، از یک تشک ساخته شده از پی وی سی با کیفیت و یک پمپ هوای کم صدا تشکیل می شود. این محصول بعد از تحقیقاتی جامع در این رابطه ساخته شده است و بسته به نیاز شما در چندین مدل با قابلیت های خاصی ارائه شده است. تشک هایی با چنین سیستمی برای جلوگیری از بروز و توسعه زخم بستر بسیار کاربردی هستند. این محصولات انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توانیم به تشک مواج سلولی و تشک مواج تخم مرغی یا ساده اشاره کنیم.

روش تعمیر پمپ تشک مواج

پمپ تشک بیمار ( پمپ تشک مواج یا سلولی ) :

دستگاه پمپ تشک مواج ، که به نامهای دیگر مانند : پمپ تشک بیمار ، پمپ تشک بیمارستانی و پمپ تشک سلولی شناخته شده است . وظیفه ی دستگاه پمپ تشک بیمار ، تولید هوا برای تشک بیمار است که به صورت سلولی و یکی در میان پر و خالی میشوند و از زخم بستر جلوگیری میکنند (آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز).

ایرادها و مشکلات دستگاه پمپ تشک مواج ( پمپ تشک بیمار ) :

۱ –  دستگاه پمپ تشک مواج ( دستگاه پمپ تشک بیمار ) روشن نمیشود :

روشن نشدن دستگاه پمپ تشک مواج ( پمپ تشک سلولی یا تخم مرغی ) دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که از جمله میتوان به خرابی برد ، سوختن برد ، ضرب دیدگی و … اشاره کرد .

در این حالت ، تعمیر و رفع اشکال دستگاه پمپ تشک مواج ( پمپ تشک بیمار ) یک روز کاری زمان میبرد و پس از آن دستگاه ، زیر بار تست شده و به مدت ۶ ماه گارانتی شرکت مهندسی پزشکی سینا درمان میشود .

۲ – دستگاه پمپ تشک مواج ( دستگاه پمپ تشک زخم بستر ) خروجی هوا ندارد :

تعمیر و بر طرف کردن مشکل خروجی هوا در دستگاه پمپ تشک مواج ، یک روز کاری زمان میبرد و پس از آن دستگاه ، زیر بار تست شده و به مدت ۶ ماه گارانتی شرکت مهندسی پزشکی سینا درمان میشود .

۳ – هوا در دستگاه پمپ تشک مواج ( دستگاه پمپ تشک زخم بستر ) بین سلولها تعویض نمیشود :

تعمیر و برطرف کردن این مشکل دو روز کار زمان میبرد و پس از آن دستگاه ، زیر بار تست شده و به مدت ۶ ماه گارانتی شرکت مهندسی پزشکی سینا درمان میشود .

روش تعمیر پمپ تشک مواج

تشک مواج دارای دو پایه تردد هواست تا هوا در زیر آن تردد داشته باشد و به پمپ فشار نیاید که نسوزد، داخل بدنه پمپ یک موتور دیده می شود این موتور دارای دو ضربه زن آهنی در دو سمت خود به همراه دو پلاستیک دایره ای شکل هوا را به داخل پمپ وارد می‌کنند تشکیل شده است طرز کار پمپ به این صورت است که آهنربا مغناطیسی این دو بازو را که پلاستیک ها روی سر آنها سوار هستند به سمت خود می کشد،

این کار را با سرعت انجام داده و تولید هوا می کند هوا از یکی از خروجی ها به سمت تشک مواج رفته و باعث باد کردن سلولها می شود قسمت بعدی یک سوئیچ است کار سوئیچ قطع باد در یکی از لاین ها و انتقال باد به لاین دیگر شلنگ پمپ تشک مواج است، در حقیقت سوئیچ است که باعث می شود سلول ها یک در میان پر و خالی شود در صورت خراب شدن پمپ تشک مواج باید قسمت پریز برق را چک کرد(روش تعمیر پمپ تشک مواج).

روش تعمیر پمپ تشک مواج

روش تعمیر پمپ تشک مواج

بعضی از پمپ های تشک مواج یک فیوز اطمینان قرار دارد که برق مازاد را در خود گرفته و قطع می شود برق به داخل پمپ تشک مواج نیاید، قسمت بعدی که در خرابی پمپ تشک باید چه کرد سیم برق اتصال دهنده پریز به پمپ تشک مواج می باشد در صورت خراب شدن سیم و یا ضربه و خورده شدن این قطعی به وجود خواهد آمد، امکان دارد فیوز داخل بدنه پمپ تشک باشد، خرابی دیگر پمپ تشک پارگی پلاستیک های انتقال باد و ضربه گیر های داخل بدنه پمپ تشک می باشد، این .پلاستیک ها در هر دقیقه هزار بار فعالیت دارند و معمولا پس از یک سال استفاده دائم دچار فرسودگی می شود.

قسمت بعدی که احتمال خرابی را دارد بازوهای ضربه زن می باشند این بازوها توسط آهنربا باید به سمت داخل کشیده میشود خرابی یا از آهنربا و یا از بازوها می باشد، یکی از مواردی که اکثر تشک های مواج بعد از دوسال خراب میشوند کند شدن حرکت موتور داخلی تشکیل باشد، موتور داخلی به کل مجموعه داخل بدنه پمپ تشک مواج می‌گویند، در صورتی که این سیستم خراب شود حتماً باید به شرکت مراجعه گردد(روش تعمیر پمپ تشک مواج) .

قسمت آخر شلنگ انتقال دهنده ی پمپ به بدنه تشک مواج است، این قسمت از دو لاین تشکیل شده است احتمال اینکه شلنگ ها در مسیر خود دچار کیپ شدگی شوند می باشد به همین دلیل باید شلنگ را از بدنه تشک و از پمپ در آورد و در آن دمید، اگر باد به راحتی خارج شد یعنی شیلنگ سالم است آخرین قسمت چک جهت عدم خرابی پمپ تشک مواج بدنه تشک است این احتمال وجود دارد که بدنه سوراخ شده باشد و پمپ باد قسمتی از باد را به بیرون بدهد به همین دلیل به تشک خوب کار نکند و باد و خالی نشود که احساس خراب شدن پمپ تشک به شما داده شود(روش تعمیر پمپ تشک مواج).

روش تعمیر پمپ تشک مواج

نحوه یادگیری تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز

دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز در آموزشگاه آپادانا برگزار می‌شود، به شرکت‌کنندگان مهارت‌ها و مفاهیم مربوط به تعمیر تجهیزات پزشکی را آموزش می‌دهد. در این دوره، به عنوان مثال، روش‌ها و تکنیک‌های تعمیر تشک مواج و تجهیزات پزشکی دیگر به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود(روش تعمیر پمپ تشک مواج).

در قسمتی از دوره ممکن است به موارد زیر پرداخته شود:

  • آشنایی با فشار سنج های آنالوگ و دیجیتال
  • آشنایی با استاندارد های تجهیزات پزشکی
  • انواع تجهیزات معاینه عمومی
  • پالس اکسی متر
  • نبولایزر
  • پمپ تشک مواج
  • دستگاه نوار قلبی ecg و اصول تعمیراتی آنها

روش تعمیر پمپ تشک مواجتبریز – خیابان آزادی – شهید جدیری جنوبی – ساختمان ۱۷

روش تعمیر پمپ تشک مواج

به ما امتیاز دهید