×

آموزش بازرسی جوش vt

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

از آنجایی که هر روش تولیدی در صنعت نیاز به بازرسی یا کنترل کیفیت دارد، جوشکاری نیز از این قاعده پیروی می کند با این تفاوت که کنترل کیفیت جوش معمولا نیاز به دقت بیشتر داشته و در آن از تست های مختلفی استفاده خواهد شد. زیرا در جوشکاری (به علت حساس بودن این روش) احتمال بوجود آمدن عیوب بسیار بیشتر از سایر روش ها است و نیاز به مراقبت و کنترل ویژه ای خواهد داشت.(آموزش بازرسی جوش vt)

البته با روش های جدید و اتوماتیک جوشکاری این ضعف کمتر شده و احتمال بوجود آمدن عیوب بسیار کاهش یافته است ولی به هر حال جوشکاری سنتی (مانند جوش دستی با الکترود روپوش دار)  که هنوز در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد، نیاز فراوانی به مراقبت و کنترل کیفی خواهد داشت.با پیشرفته شدن و گسترش صنایع جوشکاری، صنعت بازرسی جوش نیز دچار تحول و رشد فراوان شده است و در زمینه های مختلف گسترش بسیار زیادی پیدا نموده است.

ویژه بازارکارپروژه محور
مشاوره041-4164
تماس09361364164
پشتیبانی آموزشیپشتیابی بعد دوره
گواهینامهبین المللی
نحوه ثبت نامحضوری–تلفنی–آنلاین

دوره آموزشی بازرس جوش در تبریز

در جهان امروزي، سعي و تلاش براي رسيدن به كيفيت، رو به افزايش بوده و در اين ميان، كيفيت جوش بخش عمده‌اي از اين تلاش را به خود اختصاص داده است. تلاش براي رسيدن به محصولات با كيفيت، به فاكتورهاي مختلفي از جمله مسايل اقتصادي، ايمني، قوانين حكومتي، رقابت در بازارهاي جهاني و استفاده كمتر از طراحي محافظه كارانه وابسته است.

در اين ميان، اگرچه بازرس جوش مستقيماً مسئول توليد يك جوش با كيفيت نيست، اما مي‌تواند نقش مهمي در موفقيت برنامه‌هاي كنترل كيفيت جوش ايفا نمايد.

در واقع، افراد متعددي در كيفيت يك محصول جوشكاري شده اثر گذارند ولي بازرس جوش، در اين زمينه پيشتاز مي‌باشد. بازرس جوش، براي انجام موثر اين عمل، بايد دانش و مهارتهاي زيادي داشته باشد زيرا اين كار مستلزم چيزي بيش از يك نگاه سطحي به جوش است(آموزش بازرسی جوش vt).

انجمن جوشکاری آمریکا(AWS) از سال ها پیش استاندارد آموزش و تایید صلاحیت پرسنل بازرس جوش را با عنوان استاندارد AWS QC1 منتشر کرده است(آموزش بازرسی جوش vt).

آموزش بازرسی جوش vt

بهترین آموزشگاه تخصیصی دوره بازرس جوش در تبریز

آموزشگاه آپادانا دوره های فنی و مهندسی خود را بصورت اختصاصی و آزاد در سراسرکشور برگزار می نماید. علاقه مندان جهت شرکت در دوره های حضوری (استفاده از کارگاه های عملی) هم اکنون می توانند در دوره مورد علاقه خود بصورت حضوری شرکت نمایند. زمان برگزاری دوره های اختصاصی به انتخاب و در محل مورد نظر درخواست کننده می باشد.جوشکاری یک فرآیند بالقوه حساس بوده و تابع پارامتر های مختلفی است که هر یک از پارامترها به تنهایی می تواند تاثیر جدی بر کیفی آن ایجاد نماید.

با توجه به اینکه محل جوشکاری شده در انواع سازه ها می تواند به عنوان نقظه ضعف و تمرکز عیوب و تنش عمل کند، حصول اطمینان از کیفیت آن بسیار مهم است. بازرس جوش وظیفه کنترل صحت عملیات کنترل کیفی جوش را بر عهده دارد. با توجه به تعدد و تنوع پارامترهای تاثیرگذار بر کیفیت جوش و تخصصی بودن آن، باید توسط فردی آزموده و دارای صلاحیت در این زمینه اجرا گردد تا بتوان به نتایج حاصل از عملیات کنترل کیفی اطمینان کافی داشت(آموزش بازرسی جوش vt).

در همین راستا سازمان های استاندارد دستورالعمل هایی را برای آموزش و تایید صلاحیت بازرسی جوش تدوین نموده اند که یکی از معروف ترین و پرکاربردترین آنها آیین نامه AWS QC1 است.(آموزش بازرسی جوش vt)

معرفی دوره بازرسی جوش در تبریز

آموزش بازرسی جوش به یکی از شغل های محبوب و پرطرفدار صنعت تبدیل شده است. با توجه به اینکه جوشکاری بسیار حساس بوده و در صورت مشکل در نوع جوش ممکن است خسارات زیادی را به بار آورد ،حتما باید توسط یک فرد متخصص چک شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود(آموزش بازرسی جوش vt).

در اینجاست که اهمیت بازرسی جوش به چشم می خورد. بازرس جوش باید توانایی درک نقشه های مهندسی، آشنایی با اصطلاحات و استانداردهای بین المللی بازرسی جوش، داشتن اطلاعات کافی از جوش، شناخت تمامی عیوب جوش و روش های پیشگیری از آن و تهیه دستورالعمل جوشکاری WPS را به صورت کامل یاد داشته باشد.

 با توجه به اهمیت بازرسی جوش در صنعت آموزشگاه آپادانا  دوره بازرسی جوش را در تبریز  زیر نظر اساتید برجسته و به صورت عملی در کارگاه های مجهز آموزش می دهد. این دوره با هدف ورود هنرجو به عنوان یک بازرس جوش به بازار کار برگزار می شود.در پایان دوره آموزشگاه مدرک معتبر و دو زبانه به هنرجویان اعطاء می کند(آموزش بازرسی جوش vt).

آموزش بازرسی جوش vt

وظایف بازرس جوش چیست

بازرس جوش (WELDING INSPECTION) یا کنترل کیفیت (QC) جوش یا ناظر جوش ممکن است وظایف مختلفی جهت کنترل کیفیت جوشکاری داشته باشد ولی معمولا حداقل وظایف ایشان به شرح زیر خواهد بود:

  • مطالعه دستورالعمل پروژه
  • بررسی کامل و دقیق دستورالعمل بازرسی – ITP
  • بررسی کامل و دقیق دستورالعمل جوشکاری – WPS
  • اطمینان از مناسب بودن دستورالعمل جوشکاری – PQR
  • تست گرفتن از جوشکار و صدور مجوز تایید صلاحیت آن برای جوشکاری – WQT
  • بازرسی کلیه متریال های مصرفی و غیرمصرفی در جوشکاری – MIR
  • بازرسی قبل از جوشکاری – FIT UP
  • بازرسی حین جوشکاری – WELDING
  • بازرسی پس از جوشکاری
  • نظارت بر روند اجرای تست های مخرب یا غیر مخرب جوش
  • گزارش نویسی در هر مرحله از کار – REPORT

مزایای دوره آموزش بازرسی جوش در تبریز

آموزشگاه آپادانا  یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های جوشکاری در کشور است. برخی از مزایای شرکت در دوره های آموزشی بازرسی جوش آموزشگاه آپادانا که آن را از سایر آموزشگاه ها متمایز میکند عبارتند از:

آموزش زیر نظر اساتید متخصص، آموزش بازرسی جوش به صورت عملی ، آموزش در کارگاه های مجهز، دسترسی مناسب برای تردد به قسمت های مختلف شهر ، ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای، تجدید دوره به صورت رایگان در صورت عدم یادگیری، پشتیبانی نامحدود کارآموزان پس از اتمام دوره و موارد دیگر از جمله مزایای دوره های آموزشگاه آپادانا است(آموزش بازرسی جوش vt).

برای آموزش تست های غیر مخرب و بازرسی جوش در شهر تبریز با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تماس با ماتبریز – خیابان آزادی – جدیری جنوبی – ساختمان ۱۷

به ما امتیاز دهید