×

دوره تکنسین داروخانه در بندرعباس

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

تکنسین داروخانه (Pharmacy Technician) فردی آموزش‌دیده است که عموما وظیفه نسخه‌خوانی و تحویل دارو به مراجعه‌کننده را بر عهده دارد و به دکتر داروساز در ساخت دارو کمک می‌کند.تکنسین داروخانه هم با مراجعه‌کنندگان و هم با پزشک و پرسنل داروخانه در ارتباط و تعامل است، بنابراین در کنار آشنایی با علم تخصصی داروسازی، به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز نیاز دارد.(دوره آموزش تکنسین داروخانه در بندرعباس)

نسخه پیچی چیست ؟ 

نسخه یک توصیه کتبی دارویی است توسط پزشک ، دندان پزشک و ماما داده شده است. بین دو کلمه دریافت نخسه و پذیرش نخسه تفاوتی وجود دارد ،پذیرش نسخه به معنای دریافت نسخه و ایجاد ارتباط کلامی با بیمار می باشد اما در شیوه دریافت نسخه، الزامی به برقراری این ارتباط نمایان نیست.(نسخه پیچی در بندرعباس)

دوره تکنسین داروخانه در بندرعباس

اهداف برگزاری دوره تکنسین داروخانه

از اهداف اصلی این دوره توانایی نسخه خوانی در افراد فارغ التحصیل می‌باشد. این افراد باید تبحر لازم را در امر خواندن نسخه شامل نوع دارو، شکل دارو و تعداد آن کاملاً بدست آورند. همچنین با دسته‌بندی کلی داروها آشنا گردیده و دارای توانایی در قفسه چینی داروخانه گردند .(دوره تکنسین داروخانه در بندرعباس)

برخی از افراد با دید سنتی که نسبت به آموزش دارند، معتقدند که آموزش نسخه خوانی حضوری به اندازه آموزش حضوری کارآمد نیست.اما این اساساً یک فرض غلط است. شما در آموزش نسخه خوانی مجازی دقیقاً از همان توضیحات و بررسی‌هایی بهره‌مند خواهید شد که سر کلاس در اختیار شماست. این در حالی است که در آموزش نسخه خوانی مجازی ، علاوه بر مهیا بودن همان آموزش‌ها، می‌توانید هر توضیح و آموزش موجود را بارهای بار دیده و بررسی کنید. این یعنی شما در آموزش نسخه خوانی یک استاد خصوصی با حوصله بی‌انتها برای تکرار مطالب در اختیار دارید.(دوره تکنسین داروخانه مجازی در بندرعباس)

آیا واقعاً نیازی به آموزش تکنسین داروخانه مجازی هست ؟

این اصلی‌ترین پرسشی است که پیش از هر خریدی از خودتون خواهید پرسید. با توجه به لزوم شناخت فرآیند‌های نسخه خوانی برای تمام افراد حاضر در جامعه ، قطعاً خرید آموزش نسخه خوانی مجازی الزامی است. حتی اگر قصد اشتغال و درآمدزایی در این حیطه را نداشته باشید، امروزه یادگیری اصول نسخه خوانی یکی از الزامات است. پس بی‌شک باید خرید آموزش نسخه خوانی مجازی را در برنامه خودتان داشته باشید.(کلاس تکنسین داوخانه در بندرعباس)

به ما امتیاز دهید