×

حقوق و مالی

دپارتمان حقوق

رشته وکالت و حقوق از زمان قدیم تا به امروز در کشور ما به عنوان پرطرفدارترین رشته علوم انسانی بوده است که همیشه داوطلبین زیادی را به سوی خود جذب کرده است. رشته ی حقوق رتبه‌ ی اول را در بین رشته های دانشگاهی علوم انسانی دارد. در این مطلب با همه چیز درباره رشته حقوق آشنا شوید.

هدف اصلی از ایجاد این رشته پرورش متخصصانی مجرب و کارآمد است که بتوانند در زمینه هایی از جمله قضاوت، وکالت، کارشناسی حقوق و سردفتری اسناد رسمی به فعالیت بپردازند.تعداد کل واحدهای درسی رشته حقوق در مقطع کارشناسی ۱۳۵ واحد درسی می باشد که ۲۰ واحد درسی مربوط به دروس عمومی، ۱۵ واحد درسی مربوط به دروس پایه، ۹۴ واحد درسی مربوط به دروس تخصصی و ۶ واحد درسی هم مربوط به دروس اختیاری می باشد

دپارتمان حقوق مجتمع آموزشی آپادانا با بهره گیری از اساتید مجرب در حوزه صنعت و دانشگاه اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارتی در حوزه حقوق مالی حقوق داوری حقوق قرارد ها دعاوی ارث دعاوی مالی دعاوی کیفری دعاوی نفقه مهریه طلاق و … می نماید. این مجموعه به همت اساتید توانمد در جهت هدایت دانشجویان و فارغ التحصیلات رشته حقوق به بازار کار و افزایش مهارت های کاری و  حرفه ای تلاش و کوشش های فراوانی می نماید.

گرایش های رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد : 

گرایش حقوق خصوصی – گرایش  حقوق ارتباطات – گرایش حقوق ثبت اسناد و املاک – گرایش حقوق اسناد و قراردادهای تجاری -گرایش حقوق بین الملل – گرایش حقوق جزا و جرم شناسی – گرایش حقوق کیفری اطفال و نوجوانان – گرایش حقوق عمومی – گرایش حقوق نفت و گاز – گرایش حقوق بشر – گرایش حقوق مالکیت فکری – گرایش حقوق اقتصادی – گرایش حقوق دادرسی اداری – گرایش حقوق محیط زیست – گرایش حقوق تجارت بین الملل – گرایش حقوق خانواده – گرایش حقوق تجاری اقتصادی بین المللی -گرایش حقوق شرکت های تجاری – گرایش مدیریت دادگستری – گرایش مدیریت نظارت و بازرسی – گرایش مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی – گرایش حقوق حمل و نقل – گرایش حقوق سردفتری – گرایش حقوق مالی – گرایش اقتصادی – گرایش فقه و حقوق جزا – گرایش حقوق تجارت الکترونیکی

گرایش های رشته حقوق در مقطع دکتری : 

گرایش حقوق عمومی – گرایش حقوق جزا و جرم شناسی – گرایش حقوق بین الملل عمومی – گرایش حقوق خصوصی – گرایش حقوق نفت و گاز – گرایش فقه و حقوق جزا

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق برای ورود موفق به بازار باید توانایی های خود را تقویت کرده تا در ورود به عرصه کار مشکلاتی را نداشته باشند این آموزش ها شامل آشنایی لایحه نویسی قضایی مشاوره حقوق خانواده حقوق قرداد ها آشنایی با اصول و فنون مذاکرات حقوق چک دعاوی مالی دعاوی ارث دعاوی کیفری دعاوی حقوقی آیین دادرسی مدنی آیین دادرسی کیفری حقوق ورشکستگی ثبت شرکت ها ثبت علائم و… می باشد.

اگر وکیلی با تجربه و ماهر و یا حداقل در چند دعاوی موفق شده باشید، بازار کار و در آمد خوبی در انتظار شماست و برعکس؛ اگر ناموفق باشید چندان به کسب درآمد بالا دل خوش نکنید. باوجود این چون در دوره لیسانس مقدمات حقوق خوانده می شود، برای بازار کار خوب در حقوق ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان توصیه می شود.

فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند با شرکت در آزمون های استخدامی به عنوان مشاور حقوقی در سازمان های دولتی مثل شهرداری ها، بخش داری ها، دانشگاه ها، بانک ها، وزارت خانه ها ، ادارات ثبت اسناد و املاک ، شرکت های خصوصی و … مشغول به کار شوند. درواقع می توان گفت همه واحدهایی که دارای شخصیت حقوقی هستند نیاز به مشاور حقوقی دارند.

علاوه بر این، آن ها می توانند اقدام به تاسیس دفتر اسناد رسمی و دفتر ازدواج و طلاق و یا دفتر وکالت خصوصی خود کنند یا به عنوان کارمند در این دفترها زیر نظر حقوقدانان فعالیت کنند. نمی توان درآمد قطعی برای وکلا و حقوقدانان در نظر گرفت. کارمندان دولتی مطابق قانون وزارت کار حقوق می گیرند اما افرادی که در حوزه خصوصی کار می کنند، با توجه به نوع کار می توانند حقوق بالایی دریافت کنند.