×

دوره کتیا CATIA مقدماتی در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

کتیا (Catia)، یکی از نرم‌افزار‌های طراحی به کمک کامپیوتر است که شرکت فرانسوی داسو‌سیستمز، در سال ۱۹۷۷ تولید کرده و از بهترین نمونه‌های نرم‌افزار طراحی به شمار می‌رود.(دوره کتیا CATIA مقدماتی در تبریز)

کتیا چیست

وسایل و ابزار اطراف ما دارای طراحی‌های متفاوتی هستند، هر کدام طراحی خود را دارد و می‌شود آن‌ها را با طراحی‌های دیگر نیز تولید کرد، با استفاده از نرم افزارهای طراحی مهندسی می‌توان هر ایده‌ای که برای طراحی محصول در نظر دارید با پیاده سازی طرح و نقشه آن بر روی کاغذ، فرآیند طراحی بخش‌ها و قسمت‌های مختلف آن را  توسط نرم افزارهای طراحی انجام داد. شرکت‌ها و تولیدی‌های مختلف با بهره‌گیری از ایده پردازان خود دست به تولید محصولاتی می‌زنند و آن‌ها را در بازارهای مخصوص به فروش می‌رسانند اما افرادی به دنبال این هستند.

که خودشان از طریق طراحی محصول به صورت شخصی به کسب درآمد برسند ، همانطور که گفته شد می‌توان با پیاده‌سازی طرح مدنظر در نرم افزارهای طراحی آن را ایجاد کرد تا در نهایت محصول یا قطعه‌ای را بتوان از آن تولید کرد. یکی از این نرم افزارها کتیا (CATIA) است که جز‌ء یکی از پرکاربردترین و پر رونق‌ترین نرم افزاهای طراحی محسوب می‌شود که بسیاری از شرکت‌های مطرح در دنیا برای طراحی قطعه و محصولات خود  از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

CATIA توانایی منحصر به فردی را نه تنها در مدل سازی هر محصولی ، بلکه در چارچوب رفتارهای واقعی زندگی ارائه می دهد. کتیا را می‌توان قوی‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی ساخت و طراحی به کمک رایانه (Computer Aided Manufacturing و Computer Aided Design یا به اختصار CAM و CAD ) دانست.

همچنین این نرم‌افزار به همراه نرم‌افزار مکمل خود، آباکوس، در مهندسی به کمک رایانه Computer Aided Engineering یا به اختصار( CAE ) ، از پرکاربردترین‌ها به حساب می‌آید.(آموزش کتیا مقدماتی رایگان)

این دوره به گونه ای طراحی شده است که مهارت‌آموز ، علاوه بر یادگیری ابزارها و نکات هرکدام ، با مثال‌ها و نمونه‌های متعددی از قطعات و روش‌های طراحی آن‌ها، آشنا می‌شود. از این‌رو انتظار می‌رود مهارت‌آموزان، در انتهای دوره، بتوانند قطعات و مجموعه‌های مونتاژی ساده تا پیشرفته را به تنهایی طراحی کنند.مزیت قابل توجه این دوره در دسترس بودن پشتیبان برای رفع اشکال‌های احتمالی است.

همانطور که گفته شد این دوره برای دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی مناسب است چرا که هر دانشجوی مهندسی بهتر است نرم افزار سه بعدی را بلد باشد و چه بهتر کتیا را جزء مهارت‌های خود قرار دهد؛ همچنین افرادی که قصد ورود به دنیای مهندسی و بازار کار طراحی سه بعدی را دارند نیاز دارند تا گام‌های مقدماتی از این نرم افزار را طی کنند. این دوره علاوه بر آموزش کامل مقدماتی کتیا، پایه‌ی قوی را برای فراگیران جهت دوره‌های پیشرفته ایجاد می‌کند. در انتخاب این دوره‌ی آموزشی شک نکنید.(دوره کتیا CATIA مقدماتی در تبریز)

مجتمع آموزشی آپادانا با بهره گیری از اساتید مجرب در حوزه صنعت و دانشگاه اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارتی در حوزه آموزشی کتیا تلاش و کوشش های فراوانی می نماید.(دوره مقدماتی کتیا CATIA در تبریز)

سرفص های دوره کتیا

            آموزش محيط طراحی دو بعدی کتیا                                                        Sketcher

            آموزش محيط طراحی سه بعدی کتیا                                                  Part Design

            آموزش محيط طراحی مونتاژ کتیا                                               Assembly Design

            آموزش محيط نقشه کشی کتیا                                                             Drafting

            آموزش محيط طراحی سطوح کتیا                           Design Wireframe and Surface

            آموزش محیط ساخت کاتالوگ استاندارد مواد                                  Material Library

اهداف دوره کتیا

هدف از آموزش نرم افزار کتیا کنترل تمام پروسه‌های طراحی، تحلیل و ساخت مجموعه‌های بزرگ توسط مدل‌های کامپیوتری بوده که بتواند رفتار طراحی‌های مهندسی را در محیط واقعی پیش‌بینی و کنترل کنند. با توجه به اهمیت مدلسازی، نیاز به ساختن و آزمایش نمونه شرکت های مطرحی چون Daimler Chrysler, Porsche, BMW, Scania, Ford, Honda Toyota ,PSA Peugeot Citroen ,Benteler AG ,Gestamp ,Fiat ,Volvo ,Audi ,Hyundai ,Tesla Motors و کمپانی هواپیمایی بویینگ و سازمان هوایی اتحادیه اروپا در درجات مختلفی از این نرم‌افزار در زمینه‌های مهندسی، ساخت و تولید استفاده می‌کنند.

در اصل در کتیا پیش رفته می توان طراحی هایی  که شاید در محیط های مقذماتی سخت باشد را به راحتی طراحی کرد.(دوره کتیا CATIA مقدماتی در تبریز)

سرفصل های دوره اموزشی

از توانمندیهای برجسته دیگر کتیا:

– پرورش خلاقیت و نوآوری
– به اشتراک گذاشتن دانش فنی در فرآیندها
– ارتباط مستقیم بین طرح سه بعدی مجازی و محصول واقعی
– کاهش حلقه های طراحی
نرم افزار CATIA را می‌توان قوی ترین نرم افزار در زمینه CAD و CAM دانست
و در زمینه CAE این نرم افزار با نرم افزار مکمل خود نرم افزار آباکوس ABAQUS کامل می‌گردد.
به نحوی حل پیچیده ترین پروژه‌های آنالیزی جهان نیز در این نرم افزار انجام پذیر می‌باشد.(آموزش catia در تبریز)

مخاطبین دوره کتیا

نرم افزار کتیا با توجه به این مسئله که یادگیری تخصصی آن و حرفه شدن در آن به یک آموزش مدون به همراه تکرار و تمرین احتیاج دارد باید هدف خود را پیش از یادگیری روشن سازد که فقط برای گذراندن دروس دانشگاهی قصد یادگیری آن را دارد یا هدف والا تری در این راستا دارد و قصد تبدیل شدن به یک مهندس طراح حرفه ای دارد.

بازار کار کتیا علی رقم استفاده فراوان آن در صنعت  هنوز به اشباع نرسیده است

تحقیقاتی به طور رسمی در زمینه بازار کار کتیا در صنایع داخلی انجام نشده است ولی آنچه که برای ما این دیدگاه مثبت را نسبت به بازار کار کتیا ایجاد کرده است نظرسنچی هایی بوده که از مهندسین شاغل در شرکت های بزرگ صنایع فولاد سازی و شرکت های طراحی قطعات خودرو و خودرو سازی داخلی و شرکت های کوچک داخلی بوده است که تمامی آن ها بر استفاده از کتیا در شرکت های خود تاکید داشته اند.

علاوه بر صنایع بسیاری که خواهان مهندسین مسلط بر نرم افزار کتیا هستند و فرد طراح میتواند در سازمان خود از این نرم افزار استفاده کند جهت برآورده سازی نیاز دانشجویان و صاحبان صنایع کوچک و گسترش بازار کار کتیا سایت های فریلنسرینگ داخلی ایجاد شده اند که میتوانید به راحتی به این سایت ها مراجعه کنید و منتاسب با توانایی خود پروژه هایی که از انجام آن ها بر می آیید را انجام دهید و پس از انجام مبلغی که پیش از قبول پروژه برای انجام آن مشخص شده است را دریافت کنید.(دوره کتیا CATIA مقدماتی در تبریز)

آموزش نرم افزار کتیا

در سال های اخیر با افزایش روز افزون نرخ ارز در تمامی زمینه ها افراد علاقمند به کسب درآمد ارزی شده اند که این مسئله باعث ترقیب تریدر ها به سمت بازار های فارکس و ارزهای دیجیتال شده است این مسئله در زمینه های طراحی و مهندسی نیز به وفور قابل مشاهده است به گونه ای که مهندسین و طراحان میتوانند طرح های خود را در سایت های بین المللی به فروش بگذرانند و از فروش آن ها درآمد کسب کنند.

(این کار در خصوص پروژه های عمرانی و طراحی طلا و جواهر بسیار رایج است)، راه دیگری نیز پیش روی طراحان گذاشته شده است که بجای تقبل پروژه های داخلی و گاها دانشجویی و دریافت مبالغ ناچیز به انجام پروژه های دلاری بپردازند و توانایی های خود را از این را به نمایش بگذارند با توجه به شرایط تحریمی و مشکلات نقل و انتقال مالی از تیم مشاوره کسب و کار یوآکادمی میتوانید در این امر یاری بگیرید.(استخدام کتیا در تبریز)

به ما امتیاز دهید