×

آموزش تزریقات و پانسمان در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
میانگین رتبه 4.5/5 تعداد رای (2 امتیاز)

آموزش خرید هاست و دامنه

يک روش رساندن دارو به بدن تزريقات است كه حتما بايد از تكنيک هاي آسپتيك استفاده شود. وارد كردن دارو از اين راه فوايد زيادي دارد. ولي اگر بوسيله شخص غير مطلع و غيرمجاز انجام بشود. خطرات زيادي متوجه بيمار خواهد بود. بنابراين شخصي كه دارو را تزريق مي كند بايد با وسايل آن يعني سرنگ و سوزن و طرز استريل كردن آنها آشنايي كامل داشته و محلولهاي تزريقي و نوع دارو را خوب بشناسد و طوري تزريق كند كه بيمار ناراحت نشود و همچنين عكس العمل هاي داروها را نيز بداند.(آموزش تزریقات و پانسمان در تبریز)

اصول کمک های اولیه

کمک های اولیه اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث، برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می آید. یادگیری کمک های اولیه برای تمامی افراد جامعه لازم و ضروری است.

دوره مجازی بدین صورت هست که پس از ثبت نام یک پک اموزشی شامل فیلم های آموزشی و جزوه و کتاب و دی وی دی های آموزشی براتون توسط پست ارسال میشه که شما اونهارو مطالعه می کنید و هر زمان آماده آزمون بودید اعلام می کنید و آزمون اینترنتی گرفته میشه. (اصول کمک های اولیه)

دوره فوریت های پزشکی به صورت مجازی و غیر حضوری

 این آموزش ها حاصل زحمات چندین ساله اساتید آموزشگاه بوده و به صورت فیلم های آموزشی با کیفیت عالی برای شما ارسال می گردد. در این آموزش ها از صفر تا صد آموزش فوریت های پزشکی به صورت عملی آموزش داده می شود.

نحوه ثبت نام در دوره های آموزشی فوریت های پزشکی

برای ثبت نام در دوره های آموزشی امداد و نجات و فوریت های پزشکی هم از طریق ثبت نام آنلاین با کلیک کردن بر روی لینک آخر صفحه و هم به صورت بر قراری تماس تلفنی با مرکز آموزش آپادانا(شماره تماس در اخر این پست موجود است) و پرداخت هزینه دوره از طریق کارت به کارت یا واریز بانکی و یا از طریق شماره تلگرام و واتساپ و یا از طریق دایرکت اینستاگرام(آدرس اینستاگرام و شماره تلگرام در اخر همین مطلب) می توانید اقدام به ثبت نام دوره های آموزشی فوریت های پزشکی  اقدام نمایید.(آموزش تزریقات و پانسمان در تبریز)

دوره کمک های اولیه در تبریز

آموزش حضوری و مجازی فوریت های پزشکی کمک های اولیه و امداد و نجات به همراه صدور گواهینامه معتبر. آموزش فوریت های پزشکی در شهر شما به صورت غیر حضوری و با ارسال پک آموزشی آموزشگاه آپادانا. آموزش کمک های اولیه به همراه ارسال جزوات و فیلم های آموزشی بهترین اساتید آموزشگاه آپادانا (آموزش کمک های اولیه در تبریز)

آموزش تزریقات در تبریز

آموزش فوریت های پزشکی و کمک های اولیه مجتمع آموزشی آپادانا مجری دوره های آموزشی اشتغال محور * سرفصل های دوره:آموزش تزریقات-پانسمان-خونگیری-سرم-شکستگی-سوختگی-احیای قلبی ریوی-بیماری ها و…. * این دوره یکی از پر مخاطب ترین دوره های آموزشی مجتمع می باشد. * ** **تایم بندی آموزشی بر اساس تایم های آزاد کارآموزان

دوره های کمک پرستاری در تبریز

نجات جان انسان ها در اولویت انجام تمامی کارها می باشد.در صورت بروز حادثه منجر به جرح ثانیه ها دارای ارزش فراوان می باشند در میان افرادی موفق به نجات جان انسان ها هستند که با روش های امداد و نجات و کمک های اولیه آشنا هستند. برای یاد گیری این مهارت شرکت در دوره کمک های اولیه در تبریز پیشنهاد می شود. در این دوره کارآموزان با روش های نویسن احیای قلبی و ریوی و سایر موارد مورد نیاز این حرفه آشنا می شوند.(دوره کمک های اولیه در تبریز)

 

دوره نسخه پیچی

سرنگ ها

سرنگ وسيله اي براي تزريق مايعات به بدن و كشيدن مايعات مختلف از بدن مي باشد سرنگ ها انواع مختلف دارند يا از جنس شيشه اي يا پلاستيكي و يا از فلز ساخته شده اند هر سرنگ شامل بدنه مدرج است كه به سر آن سوزن وصل مي شود. و يک پيستون دارد كه بداخل بدنه مي رود. معمولاً سر سرنگها يک اندازه و استاندارد ساخته شده وبنابر اين هر نوع سوزني به آن وصل مي شود، پيستون داخل سرنگ براحتي داخل بدنه حركت مي كند و در هنگام كشيدن پيستون به خارج هوا و مايعات به داخل سرنگ كشيده مي شود.

آموزش تزریقات و پانسمان در تبریز از زیر مجموعه های دوره های آموزشی فوریت های پزشکی و کمک های اولیه می باشد که موارد زیر را شامل می گردد:

روش های اولیه نجات زندگی یا احیای قلبی-ریوی (CPR)
خفگی و اختلالات تنفسی-ریوی
شوک و اختلالات قلبی
زخم و خونریزی و جراحت های خاص و نحوه مدیریت زخم ها
پانسمان (زخم بندی)
آسیب های اسکلتی
بانداژ و آتل بندی
سوختگی ها
مسمومیت ها
آسیب های ناشی از عوامل محیطی و سوانح بزرگ
انتقال مصدوم
تزریقات

مفهوم فوریت های پزشکی

خدمات‌درمانی مورد نیاز به هنگام وقوع یک وضع جدی و غیرمنتظره شامل بیماری یا آسیب و نیاز به اقدامات فوری را در اصطلاح فوریت‌های پزشکی می‌نامند.

هدف اصلی امداد رسانی و کمک های اولیه

۱- جلوگیری از مرگ (زنده نگه داشتن جان مصدوم)

۲- پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی

۳- کاهش درد و رنج مصدوم

۴- جلوگیری از شدت یافتن عارضه یا دو برابر شدن مصدومیت

این اقدامات می‌توانند شامل اقدامات جسمی یا روحی باشند.(اصول کمک های اولیه

مهارت و دانش مورد نیاز برای فوریت های پزشکی

  • علاقه و تمایل زیاد به کمک به دیگران
  • مهارت تصمیم گیری سریع در شرایط بحرانی
  • مهارت عملی و توان انجام کارهای اورژانسی مانند احیای قلبی، گذاشتن لوله تنفسی در گردن و …
  • انجام کار تیمی
  • مهارت بکارگیری صحیح تجهیزات موجود در آمبولانس
  • توانایی مدیریت و سازماندهی کارها
  • توان جسمی و روحی مناسب
  • داشتن آرامش و حفظ خونسردی در هر شرایطی
  • توانایی کار با سیستم های ارتباطی و کامپیوتری موجود در آمبولانس
  • درک خوب وضعیت بیماران و همدردی با آنها

(آموزش تزریقات و پانسمان در تبریز)

وظایف متخصص فوریت های پزشکی

  • معاینه و ارزیابی کلی وضعیت بیمار
  • برقراری ارتباط با مرکز اورژانس و پزشک مشاور و دریافت راهنمایی و دستورات او
  • استفاده از روش های و تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکلات حاد بیمار مانند تنگی نفس، ایست قلبی و …
  • انجام روش های جراحی اولیه مانند قراردادن لوله تنفسی
  • استفاده از دارو و انجام تزریقات در صورت لزوم
  • پانسمان کردن و مراقبت از اعضای شکسته شده
  • کنترل مداوم علائم حیاتی بیمار از جمله نبض، تنفس، فشارخون و غیره
  • تعیین سطح هوشیاری بیمار
  • حضور مداوم در کنار بیمار در آمبولانس
  • رساندن بیمار به بیمارستان و مراکز درمانی در صورت نیاز
  • دادن اطلاعات کامل از وضعیت بیمار به بیمارستان یا مرکز درمانی
  • کنترل موجودی تجهیزات و دارو های موردنیاز در آمبولانس ها
  • تهیه گزارشات کاری روزانه

دوره پایپینگ در تبریز

اهمیت امداد و فوریت های پزشکی

امدادرسانی به بیماران و  نیازمندان در شرایط بحرانی در فطرت و نهاد تمامی انسانها وجود دارد و لزوم وجود موسسات امدادرسانی در چنین شرایطی از ضروریات عملکرد مناسب در هر جامعه ای می باشد .اورژانس ( فوریت های پزشکی ) یکی از مهم ترین و اصلی ترین واحدهای امدادرسانی در هر کشوری به حساب می آید.

آیا من می‌توانم امدادگر شوم شوم؟

هر لحظه ممکن است شما یا هر کسی در اطراف تان دچار آسیب یا بیماری شود. با استفاده از مهارت هایی که در دوره امدادگری، کمک های اولیه و فوریت های پزشکی یاد می گیرید، ممکن است بتوانید جلوی بدتر شدن یک اتفاق ناچیز را بگیرید. حتی ممکن است با انجام یک عملیاتِ فوریت پزشکیِ جدی، جان یک انسان را نجات دهید.

در برخی موارد نیز، کمک های اولیه شامل حمایت اولیه از بیمار است تا وضعیت او را تا رسیدن کمک حرفه ای، پایدار نگه دارید. و یا به فردی که دچار جراحت جزئی مثل سوختگی جزئی، بریدگی و نیش حشرات شده، کمک برسانید

اهداف برگزاری دوره فوریت های پزشکی

دریافت خدمات پزشکی مناسب برای بیماران یا آسیب دیدگان حوادث پیش از رسیدن به بیمارستان نقش مهمی در زنده ماندن و نجات جان بیمار ایفا می کند. امدادگر اورژانس نخستین فرد مجرب و آگاه به کمک های اولیه و فوریت های پزشکی است. او با حضور به موقع بر بالین بیمار می تواند کمک شایانی در جهت حفظ جان بیمار تا زمان رسیدن به بیمارستان انجام دهد.حضور به موقع امدادگر و ارائه خدمات اولیه ی ضروری در این قبیل حوادث از اهمیتی اساسی برخوردار است .

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور به منظور کاهش مرگ و میر و انجام اقدامات و هماهنگی های لازم برای برخورد با حوادث شکل گرفت.

با توجه به افزایش جمعیت، شاهد ازدیاد روز افزون اختلالات قلبی و عروقی، تصادفات، سوختگی ها، سقوط از ارتفاع و بسیاری از حوادث نا گوار هستیم.  تدابیر و تمهیدات زیادی جهت پیشگیری از وقوع این حوادث صورت گرفته که علی رغم آنها هنوز هم آمار مرگ و میر بالاست. تربیت افرادی با توانایی و مهارت های کافی در زمینه امداد گری و کمک های اولیه نقش بسیاری موثری در پیشگیری از تبعات این قبیل حوادث خواهد داشت.

حقوق یک امدادگر چقدر است ؟

بعد ار گذراندن دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی و گرفتن مدرک معتبر این دوره ، باید بدانید که حقوق امدادگران بسته به فعالیت شخص در ارگان های دولتی یا خصوصی، متغیر خواھد بود.

از این رو نمی توان مبلغ دقیقی برای حقوق دریافتی امدادگر اورژانس در نظر گرفت.

برای آموزش فوریت های پزشکی و کمک های اولیه در شهر تبریز با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تماس با ماتبریز – خیابان آزادی – جدیری جنوبی – ساختمان ۱۷

میانگین رتبه 4.5/5 تعداد رای (2 امتیاز)