×

آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزش خرید هاست و دامنه

نام دیگر پمپ سرم ، پمپ انفوزیون می باشد که میزان محلولی که به سیاهرگ بیمار تزریق می شود را تنظیم کرده و نمایش می دهد و با فشار مثبتی که ایجاد می کند به فشار سیستم عروقی بیمار غلبه میکند   کیسه ای که در آن مایع قرار دارد به کمک یک دسته از بالای پمپ آویزان شده است و دارای یک تیوب است که به آن وصل شده است ، تیوب پرشده از مایع درون پمپ قرار دارد ، زمانی که غلتک حرکت می کند موجب حرکت دنده ها شده و مایعی که در تیوب قرار دارد به بدن بیمار تزریق می شود . پمپ سرم دارای سنسور و آلارم است که در صورت عبور حباب هوا به صدا در می آید و حرکت مایع متوقف می شود ، پمپ سرم دارای برند های مختلفی است که از شرکت های معتبر می باشند(آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز)

سرفصل مطالب ارائه شده در این کارگاه شامل آشنایی کامل با مدار دستگاه پمپ سرنگ و سرم و علل خرابی آن و انجام اعمال پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی مکرر میباشد.در دوره تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریزشما با تعمیرات تخصصی پمپ سرم به طور کامل آشنا شده و تعمیرات آن را یاد میگیرید.(آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز)

تعمیرات تجهیزات پزشکی یعنی چه؟

آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی و تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه ها در بازار کار است. در اصل این دستگاهها در حال بروز رسانی و با امکانات بالا وارد ایران میشوند که در صورت خرابی مکانیک آن قابل تعویض است و در صورت خرابی برد هر یک از اجزای الکترونیکی قابل عیب یابی و تعمیر میباشد.

آموزش تعمیر پمپ سرم در مجتمع آموزشی آپادانا توسط بهترین اساتید این زمینه تدریس میشود

اگر قصد شرکت در دوره های آموزش پمپ سرم در تبریز را دارید میتوانید با شماره 4164-041 ویا شماره موبایل  09361364164تماس بگیرید تا از طریق کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره کسب کنید.و یا به آدرس ما در تبریز خیابان آزادی خیابان جدیری جنوبی روبروی هایپرمارکت اتا ساختمان ۱۷ مراجعه نمایید.(استخدام مهندس پزشکی در تبریز)

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی است. بیشترین تاکید در آموزش تعمیر لوازم پزشکی تعمیرات برد دستگاههای پزشکی میباشد. در اصل این دوره شامل آموزش تعمیر برد دستگاه سی تی اسکن، آموزش تعمیر برد لوازم آزمایشگاهی، تعمیر تجهیزات بیمارستانی، دستگاه آندوسکوپی، آموزش تعمیر دستگاه الکتروشوک و تعمیرات اتوکلاو میباشد.(آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز)

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل آموزش تعمیر سی تی اسکن، آموزش تعمیر یونیت پزشکی، اموزش تعمیر تجهیزات بیمارستانی، اندوسکوپی، ‌اتوکلاو و الکتروشوک میباشد.

آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز

 اصول عملکرد پمپ سرم:

▫️سرنگ پلاستیکی حاوی مایع در قسمت نگهدارنده قرار داده می‌شود، یک تیوب به همراه ست نگهدارنده ‏‎(Giving Set)‎‏ توسط یک سوزن یا کانولا ‏‎(Cannula)‎‏ به رگ بیمار یا مستقیما به معده او متصل می‌گردد.
هنگامیکه نرخ جریان مایع مشخص شد پمپ، پلانگر ‏‎(Plunger)‎‏ سرنگ را تحت فشار قرار داده تا مایع جریان پیدا کند. سرعت تزریق‎ ‎‏(حرکت پلانگر) وابسته به قطر سرنگ و نرخ جریان تنظیم شده برای پمپ است.
زمانی‌که پمپ در حال کار است، میزان نرخ جریان، حجم و فشار مایع دایما اندازه گیری شده و هرگاه خطایی در این پارامترها یا سایر پارامترهای دیگر رخ دهد، آلارم دستگاه اپراتور را آگاه خواهد نمود.
تزریق زیاد یا حتی کم یک دارو خاص ممکن است برای هر بیمار بسیار خطرناک باشد، سرنگ‌های پلاستیکی تولید شده توسط تولیدکننده‌های مختلف کاملا با هم یکسان نیست، به همین دلیل پمپ‌‌ها برای کار با نوع ‏‎(Brand)‎‏ خاصی از سرنگ‌‌ها مشخص می‌شود (انواع سرنگ‌‌های قابل استفاده به‌ صورت برچسب بر روی دستگاه مشخص می‌گردد ، در این صورت خطاهای قابل توجه در تغییرات نرخ جریان و حجم مایع زمانی‌که از سرنگ‌‌های غیر مجاز استفاده شود، مشخص می‌گردد.
نتیجه استفاده از پمپ‌‌های تزریق سرنگ، کنترل فشار مایع تزریقی و ممانعت از آسیب رسیدن به رگ بیمار حین افزایش احتمالی بیش از حد فشار تزریق است. فشار بالا، با آلارم بستن و انسداد ‏‎(Occlusion)‎‏ تیوب تزریق، همراه خواهد بود.(آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز)
🌡 واحد اندازه‌گیری:
میلی‌لیتر بر ساعت ‏‎(ml/h) ‎
مقادیر نوعی و متداول‏‏:۰ تا ۲۵۰ میلی لیتر در ساعت ‏‎(۰-۲۵۰ ml/h) ‎‏
آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز

✅ مشکلات معمول که در پمپ ها به وجودمیاد:

▫️‏رسیدن بیش از اندازه یا کمتر از حد لازم دارو از نگرانی‌های استفاده از این پمپ‌هاست. در بعضی از مدل‌ها امکان تنظیم مقدار دارو و سپس قفل آن مقدار وجود دارد که تا حدی از این مشکل می‌کاهد.
▫️در مواردی که این قابلیت بر روی سیستم وجود ندارد، مراقبت متناوب لازم است. سرکشی مداوم جهت اطمینان از مناسب بودن فشار سیستم نیز توصیه شده است. افزایش فشار مایع، آسیب‌های فراوانی ایجاد می‌کند.(آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز)

آیا من می توانم در دوره تعمیر پمپ سرم در تبریز حرفه ای شوم؟

تمامی افراد علاقمند می توانند بدون داشتن هیچ گونه پیش زمینه کاری وارد این حرفه شده و با ثبت نام در دروه های آموزشی مجتمع آموزشی آپادانا در این حرفه متخصص شده و برنامه‌ریزی – هزینه‌یابی و مدیریت اجرای عملیات تعمیرات تجهیزات پزشکی در هر پروژه‌ای را عهده‌دار گردید. این اطلاعات شما را برای اجرای عملیات تعمیرات تجهیزات پزشکی از مرحله نصب تا مرحله تعمیر و راه‌اندازی آن مجهز می‌گرداند.(استخدام مهندسی پزشکی در بیمارستان تبریز)

آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز

چرا در دوره های تعمیر پمپ سرم شرکت کنیم ؟

در بخش آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز در ابتدا کارآموزان با قطعات تشکیل دهنده روی کلیه مدارات آشنا میشوند. بعد از شناخت قطعات الکترونیکی سراغ ابزارها جهت تست و اندازه گیری و درآوردن و جازدن آنها میپردازیم. سپس سراغ بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی میپردازیم.

آموزش عیب یابی بردهای پزشکی مستلزم یادگیری اصول مدار تغذیه، مین برد اصلی و ارتباط آن با هیدرلیک و مکانیک میباشد. در کارگاههای آموزشی آپادانا با بردهای مختلف تجهیزات پزشکی آشنا شده و روی انها تمرین عملی انجام میدهید. آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی بخش برد ویژه بازار کار طراحی شده و کارشناس و تعمیرکار بردهای پزشکی این مباحث را تدریس میکند.( تعمیر دستگاه ماموگرافی)

فرصت های شغلی دوره های تعمیر پمپ سرم

اگر بتوانید رشته آموزش تعمیر پمپ سرم را به صورت حرفه ای بیاموزید قطعا میتوانید در این شغل به صورت حرفه ای فعالیت کنید وپس از مدتی معروف شوید و درآمد زیادی کسب کنید ، در آمد تعمیر پمپ سرم میتوان گفت به نسبت بالاست اگر بتوانید حرفه ای فعالیت کنید.

علاوه بر اینها بیماران نمیتوانند مننتظر بمانند زیرا ممکن است در مواقع ضروری مسئله مرگ و زندگی درمیان باشد به همین دلیل تعمیر تجهیزات پزشکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کسی میتواند این کار را به درستی انجام دهد که در دوره های آموزش تعمیرات پمپ سرم در تبریز شرکت کرده باشد.(تعمیر تجهیزات پزشکی تبریز)

برای آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریزتبریز – خیابان آزادی – جدیری جنوبی – ساختمان ۱۷

برای ثبت نام آنلاین دوره آموزشی حضوری و مجازی تعمیرات تجهیزات پزشکی روی لینک زیر کلیک کنید

آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز

به ما امتیاز دهید