×

دوره کتیا CATIA پیشرفته در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

نرم افزار کتیا (CATIA)‏ مخفف (Computer Aided Three-dimensional Interactive Application)‏ یک نرم‌افزار طراحی، مهندسی، ساخت به کمک کامپیوتر استکه توسط شرکت داسو سیستم (Dassault System) تولید شده‌است.(دوره کتیا CATIA پیشرفته در تبریز)

با وجود  عرضه‌ی نرم‌افزار‌های مختلف در زمینه‌های طراحی، تحلیل و تولید در صنایع، نرم‌افزار CATIA معروفترین و محبوب‌ترین نرم‌افزاری است که در سه بخش CAD ،CAM ،CAE مورد استفاده قرار می‌گیرد.

CATIA چیست

به‌طور کلی نرم‌افزار CATIA مانند یک قلم جادویی است که هر فرد با توجه به استعداد، تجربه و خلاقیت خود به نحوی‌ از آن استفاده می‌کند. تسلط بر این نرم‌افزار به‌ کاربر در بروز توانایی و خلاقیت‌هایش کمک شایانی‌ خواهد کرد.

مجتمع آموزشی آپادانا با بهره گیری از اساتید مجرب در حوزه صنعت و دانشگاه اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارتی می نماید. این مجموعه به همت اساتید توانمد در جهت هدایت دانشجویان و فارغ التحصیلان به بازار کار و افزایش مهارت های کاری و صنعتی تلاش و کوشش های فراوانی می نماید.(دوره پیشرفته کتیا CATIA در تبریز)

پیش نیاز دوره کتیا

  • ملاحظات ساخت قطعات و مجموعه ها ( مشخصات محصول و مشخصات ویژه محصول ) و کنترل آن ( مواردی همچون عملکرد قطعه در مجموعه و دقت در نقاط حساس و دقیق ، زاویه خروج از قالب و ایجاد خط جدایش و سطح جدایش قطعاتی که با قالب ساخته میشود و . . . )
  • ایجاد دو کفه قالب (Core وCavity ) جهت قطعاتی که با یکی از روش های تولید با قالب تولید میشوند. مواردی همچون قطعات تزریق پلاستیک ، قطعات ریختگری ، قطعات آهنگری ، قطعات فلزی و …
  • تبدیل فایل های مختلف به فرمت های استاندارد و قابل استفاده همه نرم افزارهای طراحی مهندسی .( استخراج فایل CAD)
  • آشنایی با مفهوم ورقکاری
  • طراحی قطعات و یا مجموعه ها در محیط ورقکاری و نکات مهم این محیط
  • گسترش سطوح
  • بررسی امکان طراحی قطعات با روش کشش
  • ایجاد نقشه دو بعدی از قطعات ورقکاری
  • آشنایی با محیط های DMU
  • ایجاد مکانیزم حرکتی
  • تعریف ماده برای هر قطعه
  • نورپرداری قطعات و مجموعه ها و استخراج تصویر دلخواه
  • (آموزش catia در تبریز)

اهداف دوره کتیا

هدف از آموزش نرم افزار کتیا کنترل تمام پروسه‌های طراحی، تحلیل و ساخت مجموعه‌های بزرگ توسط مدل‌های کامپیوتری بوده که بتواند رفتار طراحی‌های مهندسی را در محیط واقعی پیش‌بینی و کنترل کنند. با توجه به اهمیت مدلسازی، نیاز به ساختن و آزمایش نمونه شرکت های مطرحی چون Daimler Chrysler, Porsche, BMW, Scania, Ford, Honda Toyota ,PSA Peugeot Citroen ,Benteler AG ,Gestamp ,Fiat ,Volvo ,Audi ,Hyundai ,Tesla Motors و کمپانی هواپیمایی بویینگ و سازمان هوایی اتحادیه اروپا در درجات مختلفی از این نرم‌افزار در زمینه‌های مهندسی، ساخت و تولید استفاده می‌کنند.

در اصل در کتیا پیش رفته می توان طراحی هایی  که شاید در محیط های مقدماتی سخت باشد را به راحتی طراحی کرد(دوره کتیا CATIA پیشرفته در تبریز).

سرفصل های دوره اموزشی آنلاین کتیا مطابق با سرفصل های اموزشی بین المللی می باشد.

از توانمندیهای برجسته دیگر کتیا:

– پرورش خلاقیت و نوآوری
– به اشتراک گذاشتن دانش فنی در فرآیندها
– ارتباط مستقیم بین طرح سه بعدی مجازی و محصول واقعی
– کاهش حلقه های طراحی

نرم افزار CATIA را می‌توان قوی ترین نرم افزار در زمینه CAD و CAM دانست
و در زمینه CAE این نرم افزار با نرم افزار مکمل خود نرم افزار آباکوس ABAQUS کامل می‌گردد.
به نحوی حل پیچیده ترین پروژه‌های آنالیزی جهان نیز در این نرم افزار انجام پذیر می‌باشد.(آموزشگاه آموزش نرم افزار کتیا در تبریز)

مخاطبین دوره کتیا

نرم افزار کتیا با توجه به این مسئله که یادگیری تخصصی آن و حرفه شدن در آن به یک آموزش مدون به همراه تکرار و تمرین احتیاج دارد باید هدف خود را پیش از یادگیری روشن سازد که فقط برای گذراندن دروس دانشگاهی قصد یادگیری آن را دارد یا هدف والا تری در این راستا دارد و قصد تبدیل شدن به یک مهندس طراح حرفه ای دارد.

بازار کار کتیا علی رقم استفاده فراوان آن در صنعت  هنوز به اشباع نرسیده است(پروژه کتیا مقدماتی)

تحقیقاتی به طور رسمی در زمینه بازار کار کتیا در صنایع داخلی انجام نشده است ولی آنچه که برای ما این دیدگاه مثبت را نسبت به بازار کار کتیا ایجاد کرده است نظرسنچی هایی بوده که از مهندسین شاغل در شرکت های بزرگ صنایع فولاد سازی و شرکت های طراحی قطعات خودرو و خودرو سازی داخلی و شرکت های کوچک داخلی بوده است که تمامی آن ها بر استفاده از کتیا در شرکت های خود تاکید داشته اند(دوره کتیا CATIA پیشرفته در تبریز).

علاوه بر صنایع بسیاری که خواهان مهندسین مسلط بر نرم افزار کتیا هستند و فرد طراح میتواند در سازمان خود از این نرم افزار استفاده کند جهت برآورده سازی نیاز دانشجویان و صاحبان صنایع کوچک و گسترش بازار کار کتیا سایت های فریلنسرینگ داخلی ایجاد شده اند که میتوانید به راحتی به این سایت ها مراجعه کنید و منتاسب با توانایی خود پروژه هایی که از انجام آن ها بر می آیید را انجام دهید و پس از انجام مبلغی که پیش از قبول پروژه برای انجام آن مشخص شده است را دریافت کنید.(استخدام کتیا تبریز)

به ما امتیاز دهید