×

همه چیز در مورد سیگنال ارز های دیجیتال

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

سیگنال در واقع یک نشانی و علامت برای معامله گران است که به آن ها کمک می‌کند تا ریسک معاملاتشان کاهش پیدا کند و سودآوری آن ها بیشتر شود. توجه داشته باشید که استفاده مستقیم از سیگنال نیازمند داشتن تخصص در انواع تحلیل ارز های دیجیتال است. (همه چیز در مورد سیگنال ارز های دیجیتال)

آنچه که به عنوان سیگنال به بیشتر ما معرفی می‌شود، در واقع آنالیز یک تحلیلگر از علامت های بازار است. تحلیل سیگنال ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد. بعضی از آن ها رایگان است و برخی با پرداخت هزینه در دسترس شما قرار می‌گیرد؛ اما در هر صورت، به خاطر داشته باشید که یک سیگنال قابل قبول، باید حداقل شامل یکی از دو ویژگی های زیر باشد:

  • اطلاعاتی شامل افزایش سودآوری
  • اطلاعاتی شامل جلوگیری از ضرر

تحلیلگران بازار ارزهای رمزنگاری شده با مشاهده علامت ها (Signals)، درک و برداشت شخصی خودشان را به معامله گران اعلام می‌کنند. واضح است که هر تحلیلگر به نسبت تجربه و دانش خود، می‌تواند تحلیل دقیق تری از شرایط داشته باشد.

سیگنال ارز دیجیتال به زبان ساده

سیگنال ارز دیجیتال یکی از محبوب‌ترین بخش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است که معامله‌گران زیادی از این طریق سودهای خوب و با درصد بالا به دست می‌آورند. بایننس فارسی پس از فعالیت خود در این زمینه نیز توانایی ارائه بهترین سیگنال‌های ارز دیجیتال در ۵ صرافی معتبر و محبوب جهان همچون بایننس، اوکی ایکس، کوکوین، بای بیت و کوینکس را دارد.

شاید تعدادی از تریدرها (معامله‌گر) با مفهوم سیگنال ارز دیجیتال آشنا نباشند و دلیل استفاده از آن را به خوبی درک نکنند. همراه بایننس فارسی باشید تا اطلاعاتی مانند چگونگی تهیه اشتراک سیگنال از بایننس فارسی و نحوه استفاده از سیگنال را به دست آورید. (همه چیز در مورد سیگنال ارز های دیجیتال)

تفاوت سیگنال و تحلیل آن

در بازار رمز ارزها علامت‌ها و نشانه‌هایی که قادر باشند روی قیمت ارزهای رمزنگاری شده مؤثر واقع شوند، سیگنال محسوب می‌شوند. سیگنال‌ها یک نوع آلارم و یا هشدار می‌باشند و هیچ توصیه به‌خصوصی برای سرمایه گذاران این حوزه ندارند. حال که می‌دانیم سیگنال چیست، در تعریف تحلیل آن این‌گونه بیان می‌کنیم که اگر یک فرد با مهارت و تخصص بالا به آنالیز نمودارها بپردازد و عوامل تأثیر گذار بر قیمت ارزهای رمز نگاری شده را بشناسد، یا نسبت به آتی اظهار نظر کند که روند نمودار به چه صورتی خواهد بود در حقیقت این فرد به تحلیل سیگنال پرداخته است. (همه چیز در مورد سیگنال ارز های دیجیتال)

لازم است بر این موضوع واقف آییم که ابعاد کیفیتی آنالیز تحلیلگران بستگی به میزان دانش و مهارت آنان در دنیای کریپتوکارنسی دارد. البته این امری طبیعی است که متخصص‌ها در این بازار نوپا و روبه‌رشد در تمامی بخش‌ها تخصص نداشته باشند.

پس تفاوت و تمایز دیدگاه در بین اشخاص امری نسبتاً طبیعی تلقی می‌شود. البته نباید از این مسئله نیز غافل گشت که تنوع سیگنال‌ها بسیار است و به علت همین تنوع امکان دارد به طور هم‌زمان دو تحلیلگر، از یک رمز ارز برداشتی متفاوت داشته باشند که وجود این امر به طور تقریبی عادی تلقی می‌شود.

انواع سیگنال ارز دیجیتال

طبق اطلاعات موجود از تجربه تحلیلگران موفق در ترید ارز دیجیتال، استفاده درست از سیگنال ها می‌تواند تا حدود ۸۰٪ افزایش موفقیت داشته باشد، از طرفی، هر نشانی و علامتی که در بازار رمز ارزها وجود دارد را می‌توان به عنوان یک Signal در نظر گرفت؛ بنابراین تنوع آن می‌تواند بسیار زیاد باشد.

تقریبا تمام سیگنال های موجود در بازار را، بر اساس نوع تحلیلی که می‌شود از آن ها داشت، می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. البته، لازم به ذکر است که هیچ تعریف علمی برای این نوع دسته بندی وجود ندارد و صرفا به دلیل سهولت در یادگیری تعریف شده است. تفکیک سیگنال ارز دیجیتال در دسته بندی های مختلف، می‌تواند درک موضوع را آسان تر کند. (همه چیز در مورد سیگنال ارز های دیجیتال)

سیگنال تکنیکال (Technical Signal)

همان‌طور که می‌دانیم تحلیل تکنیکال، علم مطالعه و فهم نمودارهای گوناگون ارزهای دیجیتال و ابزارهای آن می‌باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد که قادر باشند به آنالیز روند بازار و پیش بینی آتی و احتمالی آن بپردازند. ضمن آنکه باید بدانیم درک مفاهیم پایهٔ نمودارها ملزم به داشتن تحصیلات و یا دانش آکادمیک نیست؛

به طور مثال: در نمودارهای شمعی یا کندل استیک، بسیار واضح و مبرهن است که قیمت، حجم فروش، میزان کل معاملات و… در زمان مشخص شده چه میزان بوده است. (دوره ارز دیجیتال در تبریز)

اما سؤالی که در ذهن تمامی کاربران تداعی می‌شود آن است که چگونه با دانستن و داشتن این علم قادریم به آنالیز شرایط و پیش بینی آینده بازار و روند آن بپردازیم؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که در بطن تمامی نمودارها نشانه‌هایی وجود دارد که افراد حرفه‌ای به خوبی آنان را دیده و درک می‌کنند. این علامت‌ها و نشانه‌ها تحت عنوان سیگنال تکنیکال تلقی شده و به افراد متبحر در این زمینه نیز تحلیلگر تکنیکال می‌گویند. (همه چیز در مورد سیگنال ارز های دیجیتال)

سیگنال فاندامنتال (Fundamental Signal)

لازم است بگوییم برخلاف باور و عقیدهٔ برخی کاربران، سیگنال ارز دیجیتال صرفاً از آنالیز نمودارها حاصل نمی‌شود و سیگنال می‌تواند از برخی پست‌ها یا توییت‌ها و یا حتی اینفلوئنسرها یا افراد تأثیر گذار در این حوزه نشانه و یا سیگنال خوبی برای معامله گر ها تلقی شود که این‌گونه سیگنال‌ها از تحلیل فاندامنتال بهره جویی می‌شوند. (دوره ارز دیجیتال در تبریز)

این تحلیل دانش ارزیابی متغیرهای مالی محسوب شده که به کمک آن تریدها قادرند ارزش ذاتی و ماهیت یک محصول را درک کنند. در این تحلیل هرگونه عامل تأثیرگذاری که بتواند روند و سرنوشت قیمت رمز ارز را دستخوش تغییر کند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. (همه چیز در مورد سیگنال ارز های دیجیتال)

به ما امتیاز دهید