×

آموزش نسخه پیچی در بندرعباس

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزش نسخه پیچی یکی از مهارت‌های اساسی در زمینه صنعت داروسازی و پزشکی است که در تهیه و ترجمه صحیح نسخه‌های پزشکی و تهیه داروها نقش بسیار حائز اهمیتی دارد. در شهر بندرعباس نیز، آموزشگاه آپادانا با ارائه دوره‌های آموزش نسخه پیچی، به دانشجویان و علاقه‌مندان این شهر امکان فراگیری و بهبود این مهارت را می‌دهد. آپادانا با استفاده از اساتید مجرب و متخصص در زمینه نسخه پیچی، برنامه‌های آموزشی جامعی را ارائه می‌دهد(آموزش نسخه پیچی در بندرعباس).

یکی از ویژگی‌های برجسته آموزشگاه آپادانا در آموزش نسخه پیچی در بندرعباس، توجه به جنبه‌های عملی مهارت است. دانشجویان در این دوره با تمرین‌های عملی و فعالیت‌های تمرینی در محیطی شبیه‌سازی شده، برای تسلط بر مهارت‌های نسخه پیچی آماده می‌شوند. همچنین، آپادانا با بهره‌گیری از روش‌های آموزشی مدرن و فناوری‌های نوین، به دانشجویان امکان می‌دهد تا به طور خلاقانه و همراه با پیشرفت‌های علمی در زمینه نسخه پیچی به کار خود بپردازند.

آموزش حضوری و مجازی نسخه پیچی و نسخه خوانی داروخانه به همراه صدور گواهینامه معتبر. به همراه ارسال جزوات و فیلم های آموزشی بهترین اساتید آموزشگاه آپادانا. (آموزش نسخه پیچی در بندرعباس)

آموزش نسخه پیچی به صورت مجازی

برای ثبت نام غیر حضوری در کلاس های نسخه پیچی با کارشناسان آموزشگاه آپادانا تماس حاصل فرمایید. این آموزش ها حاصل زحمات چندین ساله اساتید آموزشگاه بوده و به صورت فیلم های آموزشی با کیفیت عالی برای شما ارسال می گردد. در این آموزش ها از صفر تا صد نسخه پیچی و نسخه خوانی به صورت عملی آموزش داده می شود. (دوره نسخه خوانی در بندرعباس)

آیا من می‌توانم نسخه خوان شوم؟

تکنسین داروخانه یا نسخه خوان نیاز به مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن دارد. با توجه به پیچیدگی و گستردگی علم داروسازی، تکنسین برای شناخت انواع داروها، نحوه و میزان مصرف و تاثیر داروها و دادن مشاوره به بیمار در مورد داروها و بیماری‌های عمومی می‌بایست حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد و بتواند با کامپیوتر مخصوصا نرم‌افزار آفیس کار کند. ضمن اینکه نسخه خوان، از نظر فردی باید به شدت دقیق و حساس باشد تا در خواندن نسخه و تحویل دارو به بیمار کمترین اشتباهی مرتکب نشود. (آموزش نسخه پیچی در بندرعباس)

محتویات پک آموزشی نسخه پیچی داروخانه

این پک شامل جزوات و دی وی دی های آموزشی نسخه پیچی ، نمونه نسخه و… بوده که سرفصل های زیر به صورت فیلم آموزشی پشتیبانی می شود.

  • آشنايي با اشكال دارويي
  • آشنايي با دسته درمان داروها
  • فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي
  • داروهاي گياهي
  • تجهيزات پزشكي
  • مهارتهاي ارتباط و تعامل بين فردي
  • قوانين و حدود اختيارات
  • نسخه خواني
  • قيمت گذاري داروها
  • آشنایی با نرم افزار داروخانه
  • داروشناسي عمومي داروهاي ايراني و خارجي
  • آشنايي با علم بهداشت پوست و محصولات آرايشي و بهداشتي
  • آشنايي با مكملهاي رژيم غذايي و محصولات موجود در بازار

اهداف برگزاری دوره تکنسین داروخانه

از اهداف اصلی این دوره توانایی نسخه خوانی در افراد فارغ التحصیل می‌باشد. این افراد باید تبحر لازم را در امر خواندن نسخه شامل نوع دارو، شکل دارو و تعداد آن کاملاً بدست آورند. همچنین با دسته‌بندی کلی داروها آشنا گردیده و دارای توانایی در قفسه چینی داروخانه گردند. (آموزش نسخه پیچی در بندرعباس)

آموزش مجازی آپادانا

آشنایی با فرایند نسخه خوانی داروخانه:

۱- مطالعه کامل مبحث داروشناسی (آشنایی کامل با انواع داروها ، دیکته داروها ،شکل های دارویی، اسامی دارو ها و گروه های دارویی) – بدون تسلط بر این موضوعات حقیقتا هرگز در کار در داروخانه به عنوان نسخه خوان موفق نخواهید بود ، شاید بپرسید چرا ؟؟؟ یک علت آن رو این طور بگویم که ؛ شما توانستید از روی نسخه داروی Losartan رو بخونید ، تا زمانی که ندانید این دارو از گروه داروهای ضد فشار خون هست ، باید تمام قفسه های داروخانه رو بگردید .

زیرا در اکثر داروخانه ها تقریبا قریبا به ۱۰۰% داروها بر اساس گروه های دارویی چیده شده اند . یا برخی داروها با نام تجاری توسط پزشک تجویز می شوند . بعنوان مثال Lozar که نام تجاری داروی Lozartan می باشد . شما باید بدانید که Lozar مربوط به این دارو هست که بتوانید به بیمار ارائه دهید و حتی آشنایی با املا و دیکته دارو که در تشخیص دارو بخصوص داروهایی که ناقص در روی نسخه نوشته می شوند بسیار مهم می باشد و … پس تسلط بر این مبحث کاملا ضروری و اولین قدم در نسخه خوانی است . علاوه بر موارد ذکر شده نکات دیگری نیز وجود دارد که میتواند شما را در بهبود قدرت نسخه خوانی کمک کند. ( همه موارد بصورت مفصل در مجموعه آموزشی ما موجود می باشد)

۲- خواندن نمونه نسخه های آموزشی ، معمولا پس از کار کردن هرچند کوتاه در یک داروخانه خیلی سریع با دست خط پزشک های محدوده آشنا خواهید شد . اما برای شروع کار و دسترسی نداشتن به داروخانه جهت کار و یا کارورزی ، داشتن تعداد زیادی نسخه جهت تسلط ضروریست . (بیش از ۱۰۰۰ نمونه نسخه پزشک در مجموعه آموزشی موجود است)

حقوق یک تکنسین داروخانه چقدر است ؟

حقوق یک تکنسین داروخانه با توجه به قانون کار است اما با صلاح دید مسئول فنی داروخانه یا همان داروساز نیز تعیین می شود. یعنی حداقل حقوق دریافتی کمتر از حقوق مقرری قانون کار نمی باشد اما حداکثر حقوق تکنسین داروخانه با توجه به میزانی است که مسئول فنی داروخانه تعیین می کند که ممکن است با توجه به سابقه شخص ، میزان شیفت ها و توانایی ها متغیر باشد (آموزش نسخه پیچی در بندرعباس).

به ما امتیاز دهید