×

دوره آباکوس ABAQUS در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزشگاه آپادانا در تبریز

(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز) مجموعه‌ای بسیار توانمند از برنامه‌های مدل‌سازی، تحلیل و شبیه‌سازی است که بر پایه روش اجزاء محدود (FEM) شکل گرفته است و توانایی حل طیف گسترده‌ای از مسائل علمی و صنعتی ، از مسائل ساده و دارای تحلیل خطی تا مباحث پیچیده مدل‌سازی غیرخطی را دارا می‌باشد. محیط کاربرپسند و جذاب در کنار کتابخانه قوی پیش‌بینی رفتار مواد مهندسی (از قبیل فلزات، لاستیک‌ها، مواد پلیمری، کامپوزیت‌ها، مصالح عمرانی مثل بتن‌های تقویت‌شده ، فوم‌های فنری، سنگ و خاک) از آباکوس نرم‌افزاری کارآمد و مورد توجه محققین ساخته است.

اولین نسخه از نرم‌افزار در سال ۱۹۷۸ میلادی توسط شرکت HKS (اعضای شرکت Paul Sorensen، Bengt Karlsson ،David Hibbitt) بصورت رسمی به بازار عرضه شد و هر سال با بهبودهای فراوان و دقت نظر کارشناسان مورد بازبینی قرار گرفته و ارائه نسخه‌های متعدد آن به شکل منظم با استقبال محققین و صنعتگران روبرو شده است.(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز)
آباکوس به واسطه ارتباط بی‌نظیر با مجموعه نرم‌افزارهای طراحی و مدل‌سازی تخصصی، رابط کاربری جذاب و کاربرپسند، وجود راهنمای کامل و جامع، بهره‌گیری از آخرین تئوری‌های روز در علوم مختلف، قدرت تحلیل مسائل تماس و ضربه، ارتباط بسیار کارآمد با مجموعه نرم‌افزارهای تحلیل خستگی، بهینه‌سازی و مدیریت محصول و در نهایت آپدیت‌های متوالی و بهبود روزمره یکی از قدرتمندترین پکیج‌های حل به روش اجزا محدود محسوب می‌شود(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز)

دوره آباکوس ABAQUS در تبریز

  • نرم افزار آباکوس برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ میلادی توسط شرکت HKS به بازار عرضه شد. نام این نرم افزار از کلمه چرتکه (Abacus)گرفته شده که در گذشته به عنوان ابزار محاسباتی استفاده می شده است.
  • نرم افزار آباکوس در ابتدا برای استفاده در حوزه های انرژی هسته ای و مهندسی حفاری و با تمرکز بر مسائل پیشرفته و غیرخطی طراحی و ارائه شد؛ اما امروزه جهت انجام پروژه در زمینه های آنالیز المان محدود به کار گرفته می شود.
  • آباکوس قادر به وارد کردن انواع هندسه با فرمت های گوناگون از نرم افزارهای دیگر مانند کتیا (CATIA) ، سالیدورک (Solidworks) و … می باشد
  • آباکوس قادر به انجام تحلیل های خطی و غیر خطی به صورت استاتیکی و دینامیکی می باشد.
  • آباکوس، با بسیاری از نرم ‌افزارهای مهندسی و طراحی سازگار است و از زبان پایتون (Python) و فرترن (Fortran) برای برنامه ‌نویسی بهره می برد و توانایی لینک شدن با نرم افزار متلب (MATLAB) را دارد
  • نرم افزار آباکوس برای انجام پروژه های صنعتی و پروژه های مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، انرژی هسته ای، مهندسی حفاری و … استفاده می شود. از آباکوس جهت صحت سنجی نتایج تحقیقات آزمایشگاهی مکانیک جامدات و سازه بسیار استفاده می شود.
  • آباکوس محیط کاربری آسان به همراه امکانات بسیار زیادی دارد. همچنین دارای کتابخانه‌ بسیار گسترده ای از المان‌ها و مدل ‌های رفتاری، به منظور مدل‌ سازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون مانند فلزات، لاستیک‌ ها، پلیمرها، کامپوزیت ‌ها، بتن مسلح، فوم ‌های فنری و مصالح ژئوتکنیکی همانند خاک و سنگ می باشد.(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز)

دوره آباکوس ABAQUS در تبریز

آشنایی با فضای کلی نرم‌افزار اباکوس

بررسی ماژول part

بررسی ماژولproperty

بررسی ماژولassembly

 بررسی ماژولstep

بررسی ماژولinteraction

 بررسی ماژولload

 بررسی ماژولmesh

بررسی ماژولjob

 بررسی ماژولvisualization

آشنایی با روش برنامه نویسی در آباکوس

 تحلیل آکوستیک یک مافلر

 آنالیز سه بعدی تیر

 تحلیل ورق حاوی ترک

دوره آباکوس ABAQUS در تبریز

کاربرد نرم افزار آباکوس

نرم‌افزار آباکوس به شکل گسترده در صنایع اتومبیل‌سازی، هوافضا و ساخت تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول، با سایر نرم‌افزارهای علمی و طراحی سازگار بوده و از زبان متن باز پایتون (Python) برای برنامه‌نویسی بهره می برد

نرم‌افزار آباکوس (Abaqus)، یکی از انواع نرم‌افزارهایی است که از تکنیک المان محدود برای حل مسایل مکانیک جامدات استفاده می‌کند.(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز)

نکته‌ی قابل توجه، قدرت بالای نرم‌افزار آباکوس در انجام تحلیل‌های غیرخطی نظیر تحلیل آسیب و تماس است. با گذراندن دوره آموزش نرم افزار آباکوس مقدماتی که به صورت پروژه محور، ارایه شده است. شما با انواع شبیه‌سازی‌هایی که پایه‌های مبدل شدن به یک کاربر حرفه‌ای آباکوس را می‌سازند، آشنا می‌شوید و آن‌ها را فرا می‌گیرید.

مهارت هایی که با شرکت در دوره آباکوس به دست می آورید

مهارت هایی که بعد از این دور کسب خواهید کرد:

  • آشنایی با حل مسائل به روش اجزا محدود
  • شناخت روند حل یک مسئله در آباکوس
  • آشنایی با ابزارها و ماژول‌های تخصصی نرم‌افزار آباکوس
  • آشنایی با روش‌های رفع خطا در حین حل مسائل
  • توانایی در تجزیه و تحلیل مسئله و اعتبارسنجی نتایج بدست آمده از تحلیل

نرم افزار کتیا با توجه به این مسئله که یادگیری تخصصی آن و حرفه شدن در آن به یک آموزش مدون به همراه تکرار و تمرین احتیاج دارد باید هدف خود را پیش از یادگیری روشن سازد که فقط برای گذراندن دروس دانشگاهی قصد یادگیری آن را دارد یا هدف والا تری در این راستا دارد و قصد تبدیل شدن به یک مهندس طراح حرفه ای دارد.(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز)

دوره آباکوس ABAQUS در تبریز

بازار کار کتیاکاران چگونه است؟

بازار کار کتیا علی رقم استفاده فراوان آن در صنعت  هنوز به اشباع نرسیده استتحقیقاتی به طور رسمی در زمینه بازار کار کتیا در صنایع داخلی انجام نشده است ولی آنچه که برای ما این دیدگاه مثبت را نسبت به بازار کار کتیا ایجاد کرده است نظرسنچی هایی بوده که از مهندسین شاغل در شرکت های بزرگ صنایع فولاد سازی و شرکت های طراحی قطعات خودرو و خودرو سازی داخلی و شرکت های کوچک داخلی بوده است که تمامی آن ها بر استفاده از کتیا در شرکت های خود تاکید داشته اند.

علاوه بر صنایع بسیاری که خواهان مهندسین مسلط بر نرم افزار کتیا هستند و فرد طراح میتواند در سازمان خود از این نرم افزار استفاده کند جهت برآورده سازی نیاز دانشجویان و صاحبان صنایع کوچک و گسترش بازار کار کتیا سایت های فریلنسرینگ داخلی ایجاد شده اند که میتوانید به راحتی به این سایت ها مراجعه کنید و منتاسب با توانایی خود پروژه هایی که از انجام آن ها بر می آیید را انجام دهید و پس از انجام مبلغی که پیش از قبول پروژه برای انجام آن مشخص شده است را دریافت کنید.(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز)

در سال های اخیر با افزایش روز افزون نرخ ارز در تمامی زمینه ها افراد علاقمند به کسب درآمد ارزی شده اند که این مسئله باعث ترقیب تریدر ها به سمت بازار های فارکس و ارزهای دیجیتال شده است این مسئله در زمینه های طراحی و مهندسی نیز به وفور قابل مشاهده است به گونه ای که مهندسین و طراحان میتوانند طرح های خود را در سایت های بین المللی به فروش بگذرانند و از فروش آن ها درآمد کسب کنند.

(این کار در خصوص پروژه های عمرانی و طراحی طلا و جواهر بسیار رایج است)، راه دیگری نیز پیش روی طراحان گذاشته شده است که بجای تقبل پروژه های داخلی و گاها دانشجویی و دریافت مبالغ ناچیز به انجام پروژه های دلاری بپردازند و توانایی های خود را از این را به نمایش بگذارند با توجه به شرایط تحریمی و مشکلات نقل و انتقال مالی از تیم مشاوره کسب و کار یوآکادمی میتوانید در این امر یاری بگیرید.(دوره آباکوس ABAQUS در تبریز)

به ما امتیاز دهید