×

آموزش تعمیر سونیکید در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

(آموزش تعمیر سونیکید در تبریز)مانیتور جنین داپلر در حقیقت یک مبدل سونوگرافی  است که برای تشخیص ضربان قلب جنین برای مراقبت های دوران بارداری استفاده می شود .که  از پدیده  داپلر برای ارائه شبیه سازی شنیداری از ضربان قلب استفاده می کند. برخی از مدل ها ضربان قلب را برحسب ضربان در دقیقه (BPM) نمایش می دهند. استفاده از این مانیتور بعضاً به عنوان سمع داپلر شناخته می شود.(آموزش تعمیر سونیکید در تبریز)

آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی و تعمیر برد سونیکید از بهترین شاخه ها در بازار کار است. در اصل این دستگاهها در حال بروز رسانی و با امکانات بالا وارد ایران میشوند که در صورت خرابی مکانیک آن قابل تعویض است و در صورت خرابی برد هر یک از اجزای الکترونیکی قابل عیب یابی و تعمیر میباشد.

آموزش تعمیر سونیکید در تبریز

اگر قصد شرکت در دوره های آموزش سونیکید در تبریز را دارید میتوانید با شماره ۰۴۱۳۳۳۶۹۰۵۲ و یا شماره موبایل ۰۹۳۹۳۰۹۰۵۹۵تماس بگیرید تا از طریق کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره کسب کنید.و یا به آدرس ما در تبریز خیابان آزادی خیابان جدیری جنوبی روبروی هایپرمارکت اتا ساختمان ۱۷ مراجعه نمایید.(استخدام مهندس پزشکی در تبریز)

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی است. بیشترین تاکید در آموزش تعمیر لوازم پزشکی تعمیرات برد دستگاههای پزشکی میباشد. در اصل این دوره شامل آموزش تعمیر برد دستگاه سی تی اسکن، آموزش تعمیر برد لوازم آزمایشگاهی، تعمیر تجهیزات بیمارستانی، دستگاه آندوسکوپی، آموزش تعمیر دستگاه الکتروشوک و تعمیرات اتوکلاو میباشد.(آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز)

آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل آموزش تعمیر سی تی اسکن، آموزش تعمیر یونیت پزشکی، اموزش تعمیر تجهیزات بیمارستانی، اندوسکوپی، ‌اتوکلاو و الکتروشوک میباشد.(آموزش تعمیر فشارسنج در تبریز)

آموزش تعمیر پمپ سرم در تبریز

نحوه کار دستگاه سونی کید:

ابتدا پروب را با در نظر گرفتن جهت سوكت آن به دستگاه وصل كنيد و در ادامه به منظور روشن كردن دستگاه ، پيچ ولوم را به سمت راست بپيچانيد. برای كم يا زياد كردن صدای دستگاه ، پيچ ولوم را به سمت چپ يا راست بپيچانيد ؛ قابل توجه است  كه صدا را فقط در شرایط ضروری در حالت حداکثر قرار دهید.

 برای دريافت صدای قلب جنين به طور واضح بايد از ژل اولتراسوند استفاده كرد. بر روی دستگاه ۳ نشانگر قرمز،سبز و زرد وجود دارد که هر کدام گویای نحوه اتصال دستگاه هستند. نشان‌دهنده قرمز نمايانگر اتصال دستگاه به برق شهر ،و سبز گویای روشن بودن دستگاه و زرد برای اعلام ضعيف بودن باطری (در حالت كار با باطری) است.(آموزش تعمیر سونیکید در تبریز)

اجزاء تشکیل دهنده دستگاه سونی کید:

٫۱پروب :وظیفه ارسال یک موج اولتراسوند به داخل رحم مادر و دریافت موج بازگشت را به عهده دارد.

٫۲تعداد ضربان قلب نوزاد : تعدار ضربان قلب نوزاد را که توسط دستگاه محاسبه شده است نمایش می دهد

۳/سیم برق : تامین نیروی الکتریکی لازم دستگاه از برق شهر را به عهده دارد.

۴/باطری : هرکجا که امکان استفتده از برق شهر برای تغذیه دستگاه وجود ندارد نیروی الکتریکی دستگاه را تامین

می نماید.

۵/فیوز : جهت حفاظت الکتریکی دستگاه پیش بینی شده است .

۶/کلید اصلی : روشن و خاموش شدن دستگاه را به عهده دارد.

۷/نمایشگر میزان شارژ باطری : میزان نیروی الکتریکی ذخیره شده در باطری دستگاه را نمایش می دهد .

۸/رکوردر صدای قلب نوزاد : صدای قلب جنین را ذخیره می نماید تا بتوان در مراحل بعدی از آن استفاده نمود .

۹/محل اتصال پروب : از این قسمت پروب به دستگاه وصل می شود.

۱۰/محل اتصال گوشی : جهت اتصال یک هدفون به دستگاه به کار می رود.(آموزش تعمیر سونیکید در تبریز)

ایرادات رایج دستگاه سونی کید:

۱ – اولین قسمتی که برای عیب یابی در همه دستگاهها سراغ آن می رویم کلید پاور می باشد که نحوه تست آن بوسیله مولتی متر و با مود بیزر انجام می گیرد. و خرابی آن معمولا موجب روشن نشدن دستگاه می شود(آموزش تعمیر سونیکید در تبریز).

۲– یکی از رایج ترین اشکالات موجود در سونوکید ها خرابی پروب می باشد . این خرابی گاها به دلیل قطع سیم در ابتدا و یا انتهای آن جایی که سیم به فیش پروب و نیز جایی که به سر پروب متصل می شود و یا در محل اتصال به کریستالها اتفاق می افتد که با قطع نمودن سیم و لحیم کاری مجدد مشکل حل می شود . گاها سیم پروب به دلیل کشیده شدن و یا تا خوردگی از نقاط مختلف دچار قطعی می شود که در اینحالت بهتر است کل سیم را تعویض نمود. ترمیم سیم کیفیت صدای دستگاه را کاهش می دهد.(به دلیل فرکانس بالای دستگاه)

۳ – یکی دیگر از خرابی دستگاه بُرد پاور است . که ممکن است قطعه یا قطعاتی از آن سوخته باشد . که در صورت امکان قطعه سوخته شده را تعویض می کنیم و اگر بخش اعظمی از بُرد سوخته باشد کل پاور باید تعویض شود. قطعاتی که بیشتردر این بخش دچار ایراد می گردند: فیوزها- ترانس ورودی-پل دیودی و یا رگولاتورهای دستگاه می باشند که می بایست پس از تست و مشخص شدن خرابی آنها را تعویض نمود.

۴ – خرابی بعدی مربوط به ترانس می شود . ممکن است ولتاژ خروجی که می دهد به علت سوختن بعضی از سیم پیچ ها ولتاز خروجی تغییر میکند که در این صورت ترانس باید تعویض شود.در اینحالت باطری شارژ نشده  است و با پایین آمدن ولتاژ معمولا صدای تر تر(مانند صدای موتورسیکلت) از دستگاه به گوش می رسد.

جهت بررسی کاهش ولتاژ ترانس ورودی می بایست ولتاژ خروجی آن را در هنگامیکه به برق متصل است با ولت متر چک نمود لذا احتیاطات ویژه ایی در هنگام اینکار می بایست در نظر گرفته شود تا موجب برق گرفتگی تعمیر کار نشود(آموزش تعمیر سونیکید در تبریز).

۵ – ممکن است باتری سولفاته شود که بایستی تعویض باتری انجام شود. در صورتیکه ولتاژ باطری به مقداری کمتر از میزان نامی آن(معادل ۱٫۲ضربدر تعداد سلولهای باطری) کاهش پیدا کند باز هم میبایست آنها را تعویض نمود.(البته شوک دادن به باطری موجب افزایش کارایی باطری برای مدت کوتاهی خواهد شد

کاهش ولتاژ خروجی باتری به مقداری کمتر از مقدار نامی نیز موجب شنیده شدن صدای ترتر از دستگاه خواهد شد .

۶ – با توجه به اینکه کریستالهای پروب بسیار شکننده هستند می بایست در هنگام کار بسیار احتیاط شود تا به آنها ضربه ایی وارد نشود.اگر کریستال پروب شکسته شود چاره ای جز تعویض کریستال نیست.(معمولا کل پروب را می بایست تعویض نمود)

۷– اگر کابل ها شیلد نداشته باشد در صدای حاصل نویز ایجاد می شود.

۸ – ممکن است به علت استفاده طولانی مدت از دستگاه پتانسیومتر ولوم فرسوده شود که باید پتانسیومتر را عوض کنیم.

۹ – در دستگاه باید شیلدینگ و گراندینگ همیشه مورد توجه قرار گیرد.در مواردی  که شیلدینگ یا گراندینگ دستگاه دچار مشکل شده یا قطع شوند معمولا ایراداتی از قبیل شنیده شدن صداهای نویزی از دستگاه مشاهده می شود که در صورت زیاد شدن صدای این نویز صدای قلب به درستی شنیده نخواهد شد.
در اینحالت می بایست زمین بخشهای مختلف را در بردهای مجزا از هم به یکدیگر متصل نمود تا صدای این نویز کاهش پیدا کند.
۱۰ –  RF هایی که در شکل نشان داده شده اند  وظیفه تولید فرکانس پایه را برعهده دارند هم برای اسیلاتور و هم برای دمدولاتور لذا هیچگاه نباید به پیچ تنظیم آنها دست زده شود زیرا تنظیم مجدد آنها نیاز به اسیلوسکوپ داشته و به سختی انجام می شود.(فرکانس دستگاه ( ۲/۲ مگا هرتز که قبلا اشاره شد) بهم می خورد(آموزش تعمیر سونیکید در تبریز).

آیا من می توانم در دوره آموزش تعمیر سونی کید حرفه ای شوم؟

تمامی افراد علاقمند می توانند بدون داشتن هیچ گونه پیش زمینه کاری وارد این حرفه شده و با ثبت نام در دروه های آموزشی مجتمع آموزشی آپادانا در این حرفه متخصص شده و برنامه‌ریزی – هزینه‌یابی و مدیریت اجرای عملیات تعمیرات تجهیزات پزشکی در هر پروژه‌ای را عهده‌دار گردید. این اطلاعات شما را برای اجرای عملیات تعمیرات سونیکید از مرحله نصب تا مرحله تعمیر و راه‌اندازی آن مجهز می‌گرداند.(استخدام مهندسی پزشکی در بیمارستان تبریز)

به ما امتیاز دهید