×

آموزش نسخه پیچی در رشت

1 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

داروخانه‌ها به عنوان مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت جامعه دارند. یکی از وظایف مهم کارکنان داروخانه، تهیه و صرف داروها بر اساس نسخه‌هایی است که توسط پزشکان صادر می‌شود. نسخه پیچی به عنوان یکی از روش‌های قدیمی و متداول برای تدوین و تهیه داروها، هنوز هم در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در شهر رشت نیز، به عنوان یکی از شهرهای بزرگ و مهم استان گیلان، داروخانه‌های بسیاری وجود دارند که همواره با نیاز به نسخه‌های پیچی مواجه هستند. برای اطمینان از ارائه خدمات بهداشتی مناسب و بهبود کیفیت مراقبت از بیماران، آموزش صحیح تهیه و ترجمه نسخه پیچی برای پرسنل داروخانه‌ها امری بسیار ضروری است.دوره تکنسین داروخانه در رشت به صورت مجازی به همراه صدور گواهینامه معتبر. (آموزش نسخه پیچی در رشت)

نحوه ثبت نام دوره تکنسین داروخانه در رشت

برای ثبت نام در دوره های آموزشی نسخه خوانی و نسخه پیچی هم از طریق ثبت نام آنلاین با کلیک کردن بر روی لینک آخر صفحه و هم به صورت بر قراری تماس تلفنی با مرکز آموزش آپادانا(شماره تماس در اخر این پست موجود است) و پرداخت هزینه دوره از طریق کارت به کارت یا واریز بانکی و یا از طریق شماره تلگرام و واتساپ و یا از طریق دایرکت اینستاگرام(آدرس اینستاگرام و شماره تلگرام در اخر همین مطلب) می توانید اقدام به ثبت نام دوره های آموزشی تکنسین داروخانه اقدام نمایید. (تکنسین داروخانه)

آموزش مجازی آپادانا

نسخه پیچی چیست ؟ 

نسخه یک توصیه کتبی دارویی است توسط پزشک ، دندان پزشک و ماما داده شده است.بین دو کلمه دریافت نخسه و پذیرش نخسه تفاوتی وجود دارد ،پذیرش نسخه به معنای دریافت نسخه و ایجاد ارتباط کلامی با بیمار می باشد اما در شیوه دریافت نسخه، الزامی به برقراری این ارتباط نمایان نیست.

محتویات پک آموزش نسخه پیچی

این پک شامل جزوات و دی وی دی های آموزشی نسخه پیچی ، نمونه نسخه و…  که به صورت فیلم آموزشی پشتیبانی می شود. (کلاس مجازی تکنسن داروخانه)

اهداف برگزاری دوره تکنسین داروخانه

از اهداف اصلی این دوره توانایی نسخه خوانی در افراد فارغ التحصیل می‌باشد. این افراد باید تبحر لازم را در امر خواندن نسخه شامل نوع دارو، شکل دارو و تعداد آن کاملاً بدست آورند. همچنین با دسته‌بندی کلی داروها آشنا گردیده و دارای توانایی در قفسه چینی داروخانه گردند. (نسخه خوانی)

ثبت نام در کلاس های غیرحضوری تکنسین داروخانه در رشت

برای ثبت نام در دوره های آموزشی نسخه خوانی و نسخه پیچی هم از طریق ثبت نام آنلاین با کلیک کردن بر روی لینک آخر صفحه و هم به صورت بر قراری تماس تلفنی با مرکز آموزش آپادانا(شماره تماس در اخر این پست موجود است) و پرداخت هزینه دوره از طریق کارت به کارت یا واریز بانکی و یا از طریق شماره تلگرام و واتساپ و یا از طریق دایرکت اینستاگرام(آدرس اینستاگرام و شماره تلگرام در اخر همین مطلب) می توانید اقدام به ثبت نام دوره های آموزشی تکنسین داروخانه اقدام نمایید (کلاس نسخه خوانی در رشت).

آیا می‌توانم مهارت نسخه خوانی را به دست بیاورم؟

تکنسین داروخانه یا نسخه خوان نیاز به مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن دارد. با توجه به پیچیدگی و گستردگی علم داروسازی، تکنسین برای شناخت انواع داروها، نحوه و میزان مصرف و تاثیر داروها و دادن مشاوره به بیمار در مورد داروها و بیماری‌های عمومی می‌بایست حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد و بتواند با کامپیوتر مخصوصا نرم‌افزار آفیس کار کند. ضمن اینکه نسخه خوان، از نظر فردی باید به شدت دقیق و حساس باشد تا در خواندن نسخه و تحویل دارو به بیمار کمترین اشتباهی مرتکب نشود (کلاس نسخه خوانی در رشت).

بازار کار شغل نسخه خوانی در رشت

  • داروخانه‌ها و دراگ استورها
  • بیمارستان‌ها؛ تکنسین‌های داروخانه‌ای که آموزش دیده و گواهینامه داشته باشند، می‌توانند در بیمارستان‌ها فعالیت کنند.
  • پرستار خانگی یا پرستار آسایشگاه؛ پرستاران خانگی یا پرستار آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین وظیفه مراقبت و دارو دادن به افراد بیمار یا ناتوان را بر عهده دارند.
  • فروشنده و بازاریاب محصولات دارویی؛ تکنسین داروخانه با آموزش‌هایی که دیده و آشنایی‌اش با دسته‌های دارویی، توانایی بازاریابی و فروش محصولات دارویی شرکت‌های داروسازی را دارد.
  • همکاری با سازمان‌های بهداشتی و مراقبتی؛ این سازمان‌ها به کسانی که نیاز دارند که حداقل دانش را در مورد بیماری‌ها، مراقبت از بیماران، تجویز داروها برای بیماری‌های عمومی و پرتکرار و نحوه مصرف داروها داشته باشند

 

برای آموزش نسخه پیچی داروخانه با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما

برای ثبت نام آنلاین دوره آموزشی حضوری و مجازی نسخه پیچی داروخانه روی لینک زیر کلیک کنید

به ما امتیاز دهید