×

بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟ کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی امن است؟ صرافی معتبر ایرانی کدام است؟ این‌ها سوالاتی هستند که بسیاری از تازه‌واردها و حتی معامله‌گران بازار کریپتو کارنسی از خود می‌پرسند! انتخاب یک صرافی معتبر و امن ایرانی برای انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به دلیل نبود مقایسه‌ی مناسب، کمی دشوار است. (آموزش بیت کوین در تبریز)

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج (Exchange) بستری است که در آن اشخاص می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله و به ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل کنند. صرافی می‌تواند یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن موبایل که روی تلفن همراه نصب می‌شود یا هر دو. (بهترین صرافی ارزهای دیجیتال)

با ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال می‌توانید در قبال پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال خریداری کنید یا آن را در قبال پول ملی (مانند ریال) یا یک ارز دیجیتال دیگر به فروش برسانید.

این صرافی‌ها به دو شکل متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. در سیستم متمرکز شما با شارژ حساب خود و ثبت سفارش به‌صورت خودکار، می‌توانید معامله کنید. در ایران، صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال با سیستم متمرکز کار می‌کنند. (دوره آموزشی ارز دیجیتال در تبریز)

انواع صرافی ارز دیجیتال

مانند هر چیز دیگری، طبقه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال هم نسبی است و با توجه به ویژگی‌های هر صرافی می‌توان آنها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد، اما از دیدگاه کلی، صرافی‌های ارز دیجیتال دو نوع هستند: (بهترین صرافی ارزهای دیجیتال)

  • صرافی متمرکز
  • صرافی غیرمتمرکز

صرافی متمرکز

صرافی متمرکز همان‌‌طور که از اسمش پیداست، توسط یک نهاد یا شرکت خاص اداره می‌شود و کنترل کامل صرافی و همچنین دارایی‌های داخل صرافی در دست چند شخص یا نهاد است.

بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال ازجمله بایننس، کوین بیس، کراکن، هوبی از نوع متمرکز هستند و طبق داده‌های کوین مارکت کپ، در زمان نوشتن این بخش از مقاله، بیش از ۹۰٪ از حجم معاملات ارزهای دیجیتال در اختیار صرافی‌های متمرکز قرار دارد. (بهترین صرافی ارزهای دیجیتال)

در این صرافی‌ها کنترل کامل دارایی‌های دیجیتال افراد در دست صرافی است. در حقیقت دارایی‌ها در کیف پول صرافی‌ها نگهداری می‌شود و فقط عدد موجودی در حساب کاربران صرافی لحاظ می‌شود. (آموزش تحلیل تکنیکال در تبریز)

صرافی غیرمتمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز نوع نوینی از صرافی ارز دیجیتال هستند که احتمالاً در سال‌های آینده بخش بزرگی از این بازار را تصاحب خواهند کرد. مهم‌ترین چیزی که یک صرافی غیرمتمرکز و متمرکز را از یکدیگر متمایز می‌کند نحوه مدیریت و کنترل دارایی‌ها است. در یک صرافی غیرمتمرکز اداره‌کنندگان صرافی هیچ کنترلی بر دارایی افراد ندارند. (آموزش تریدینگ وی در تبریز)

در این صرافی‌ها با کمک بلاک چین، قراردادهای هوشمند و سایر پروتکل‌های غیرمتمرکز، تبدیل دارایی‌ها به‌صورت مستقیم از طریق کیف پول شخصی هر فرد انجام می‌شود؛ یعنی فرد وارد سایت صرافی‌ می‌شود، کیف پول خود را به صرافی متصل می‌کند و مستقیم از داخل کیف پول خود ارز را به یک قرارداد هوشمند ارسال می‌کند تا معامله انجام شود و سپس از همان قرارداد هوشمند ارز جدید خود را دریافت می‌کند. در زمان نگارش این مطلب یونی سواپ بزرگترین صرافی غیرمتمرکز بازار است. (بهترین صرافی ارزهای دیجیتال)

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

یک سرمایه گذار هشیار و حرفه ای پیش از آنکه از خدمات یک صرافی استفاده کند، در مورد آن تحقیق می کند و سوالاتی مثل سوالات زیر می پرسد:

  • چند سال سابقه کار دارد؟
  • آیا بیمه است؟
  • چه کسی سرپرست آن است؟
  • چقدر در بازار شهرت دارد و با چه نامی آن را می شناسند؟

معیارهایی که باید در انتخاب یک صرافی ارزهای دیجیتال در نظر بگیریم، عبارتند از: امنیت، پشتیبانی، رتبه الکسا، میزان کارمزد، تجربه کاربری و رابط کاربری، شفافیت صرافی، حداقل مبلغ سفارش، پشتیبانی از ارزهای مختلف و غیره. (آموزش بیت کوین در تبریز)

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

 برای اینکه بتوانید در بازار کریپتوکارنسی معامله کنید، باید حسابی فعال در صرافی ارز دیجیتال داشته باشید. انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین یا آلت کوین‌ بستگی به اهداف شخصی شما دارد. سایت‌های معتبر زیادی برای انجام معاملات شما وجود دارند که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. بیشترین کوین‌های معامله‌شده در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، بیت‌کوین، ریپل، اتریوم و چند آلت‌کوین دیگر هستند. (بهترین صرافی ارزهای دیجیتال)

آیا با توجه به تحریم‌ها شرکت دراین دوره برای ما ایرانی‌ها کاربردی است؟

  • بله، بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی جهان است و با توجه به ماهیت این ارزها، راه‌هایی برای ورود ایرانیان به این بازار وجود دارد.
به ما امتیاز دهید