×

دوره آموزشی حسابداری در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
میانگین رتبه 4/5 تعداد رای (1 امتیاز)

 

آموزشگاه آپادانا در تبریز

حسابداري (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)يك سيستم است كه در آن فرآيند جمع‌آوري، طبقه‌بندي ، ثبت، خلاصه كردن اطلاعات و تهيه گزارشهاي مالي و صورتهاي حسابداري در شكل‌ها و مدلهاي خاص انجام مي‌گيرد. تا افراد ذي‌نفع درون سازماني مثل مديران سازمان و يا برون‌سازماني مثل بانك‌ها، مجمع عمومي سازمان مورد نظر و يا مقامات مالياتي بتوانند از اين اطلاعات استفاده كنند. (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)

 همچنین حسابداری شغلی پردرآمد است که طرفداران زیادی دارد و از جمله شغل‌های پر کاربرد در جامعه است. هر کسب و کار و شرکتی برای ثبت امور مالی خود نیاز به یک حسابدار کاربلد دارد. در این میان، تنها افرادی می‌توانند به عنوان یک حسابدار در بازار کار شغل خوبی پیدا کنند که مهارت و تجربه کافی داشته باشند. اولین قدم در این مسیر، آموزش حسابداری است. (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)

آموزش حسابداری نه تنها برای کسانی که در حوزه تخصصی این رشته تحصیل کرده اند می تواند مناسب باشد، بلکه برای تمامی کسانی که قصد دارند از سایر رشته ها وارد بازار کار حسابداری شوند می تواند مناسب واقع شود. پیش از ورود به بازار کار حسابداری باید در نظر داشته باشید که برخی از آموزش های پیش نیاز می تواند بسیار مهم باشد.

دوره آموزشی حسابداری در تبریز

حسابداری چیست؟

حسابداری به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن عملیات ثبت مبادلات مالی، طبقه بندی، تفسیر، گزارشگری، تجزیه و تحلیل و خلاصه سازی اطلاعات مالی صورت می گیرد. در حسابداری، با استفاده از مدارک و اسناد معاملات، تفسیر تخصصی صورت گرفته و اطلاعات لازم در اختیار مدیر مالی قرار می گیرد. بررسی اطلاعات مالی در صورت ها و گزارشات مالی و تجزیه و تحلیل داده های مالی بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری بر عهده حسابداران می باشد. مرحله آخر، مربوط به ارائه اطلاعات مالی به مدیران توسط حسابداران می باشد. (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)

لذا یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه می کند. حسابدارن داده‌های خام را در دفاتر و نرم افزارهای حسابداری ثبت و به آنها نظم می بخشند. محصول نهایی کار یک حسابدار گزارشات و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری ذینفعان (مدیران، مجامع عمومی سازمان، سرمایه گذاران، دولت و…) می باشد. (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)

وظایف حسابدار

  • ثبت اسناد حسابداری در دفاتر و یا نرم افزار حسابداری (این روزها نرم افزارهای حسابداری جای دفاتر حسابداری را گرفته اند)
  • ثبت اطلاعات کارکنان و محاسبه حقوق و دستمزد ماهیانه آنها و پرداخت فیش حقوقی به آنها
  • تهیه و بررسی صورت های مالی و کسب اطمینان از درستی و انطباق آنها با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی جاری کشور
  • محاسبه بدهی مالیاتی، تهیه اظهارنامه مالیاتی و نظارت بر پرداخت صحیح و به موقع مالیات ها
  • ثبت درآمدها و هزینه های شرکت و کنترل حساب سود و زیان و ارائه گزارش های دوره ای در این خصوص به مدیریت
  • تهیه، سازماندهی و نگهداری گزارشات مالی قانونی
  • ارزیابی عملیات مالی و پیشنهاد بهترین روشها به مدیریت
  • پیشنهاد روشهای کاهش هزینه، افزایش درآمد و بهبود سود

دوره آموزشی حسابداری در تبریز

دوره آموزشی حسابداری در تبریز از کجا شروع می‌شود؟

اولین قدم در آموزش حسابداری بازار کار، آشنایی با مهارت‌های یک حسابدار خوب است. شما ابتدا باید بدانید که چه مهارت‌هایی لازم دارید و سپس با برنامه ریزی تلاش کنید تا این مهارت‌ها را به دست آورید یا در خود تقویت کنید. آموزش حسابداری بسیار گسترده است و شامل بخش‌های مختلفی نیز می‌شود. حسابداری شرکتی و حسابداری فروشگاهی از جمله رشته‌های پر تقاضا در بازار هستند. ورود به هرکدام از این رشته‌ها به مهارت‌های نرم و سخت نیاز دارد. (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)

مهارت‌های سافت اسکیل یا نرم شامل مهارت‌های مرتبط با شخصیت فردی و قابلیت‌های یک حسابدار برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در محیط کار است. مهارت‌های هارد اسکیل یا سخت شامل دانش، تجربه و آشنایی کامل با قوانین حسابداری، نرم افزارهای حسابداری و تهیه صورت‌های مالی می‌شود. شرکت در یک دوره حسابداری خوب، مطالعه کتاب‌های حسابداری و کمک گرفتن از افراد با تجربه به شما کمک می‌کند تا در این مهارت‌ها به تسلط کافی دست پیدا کنید. (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)

بازار کار حسابداری

حسابداری از جمله شغل هایی است که حتی با تغییرات فناوری ، اجتماعی و اقتصادی گسترده صورت گرفته ، در گروه شغل های پرتقاضا قرار داشته و درآمد های بالایی را برای افراد به همراه دارد. برای افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند دانش اولیه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است که این افراد بتوانند این دانش را به صورت عملی نیز اجرا کنند.

حسابداری از نظر موقعیت و امنیت شغلی برای همه ی مشاغل ، شرکت ها و سازمان ها صرف نظر از اندازه و بزرگی آنها حائز اهمیت است. حسابداران در بخش های مختلفی مانند بخش های خصوصی و دولتی می توانند مشغول به کار شده و به ارائه ی خدمات بپردازند.

در حقیقت شرکت های مختلف به حسابداران حرفه ای برای رسیدگی به امور مالی نیاز دارند تا زمانی که شرکت ها به فعالیت خود ادامه می دهند ، برای مدیریت پول ، تهیه ی گزارش ها و تطابق مقررات مالیاتی به حسابداران احتیاج خواهند داشت. (دوره آموزشی حسابداری در تبریز)

دوره آموزشی حسابداری در تبریز

سرفصل‌های دوره حسابداری پیشرفته در تبریز

حسابداری مالیاتی ، ارزش افزوده

بیمه ، حسابرسی ، حقوق دستمزد ، حسابرسی

تحریر دفاتر قانونی

آنالیز پروسه خرید ، فروش ، انبارداری

آموزش کار با نرم افزار های اکسل ، هلو ، سپیدار

مخاطبین دوره

تمامی عموم افراد علاقمند به این دوره می توانند در این دوره آموزشی حضور یابند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سرفصل‌های دوره حسابداری مقدماتی در تبریز

تعاریف و مفاهيم حسابداری

چگونگي ثبت وقايع مالي

تهيه صورت‌هاي مالي

حسابداری موجودي

حسابداري اسناد دريافتني

نحوه تهيه گزارشات مالي

 انجام پروژه‌های حسابداری بصورت عملی

حسابداری واحدهای خدماتی ، صنعتی

میانگین رتبه 4/5 تعداد رای (1 امتیاز)