×

معرفی شغل پر درآمد مشهد

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

شغل‌های پردرآمد و پرسود تعدادشان کم نیست! باتوجه به شرایط نامساعد اقتصادی در ایران، همچنان شغل پردرآمد و پر سود وجود دارد. برای کسب درآمد خوب، پس باید شغل پردرآمد و پر سودی داشته باشید. به‌هرحال اگر در پیچ‌ وخم انتخاب شغل سردرگم شده‌اید یا شغل فعلی‌تان درآمد کمی دارد و یا به هر دلیلی می‌خواهید بدانید صاحبان چه مشاغلی در حال پارو کردن پول‌هایشان هستند، این مقاله را تا آخر بخوانید تا با شغل‌های پردرآمد در ایران و جهان آشنا شوید.(معرفی شغل پر درآمد مشهد)

تعمیر تجهیزات پزشکی

تعمیر تجهیزات پزشکی دوره ای مهارتی بوده و شرکت در این دوره برای عموم آزاد است. در این دوره آشنایی با المان های الکترونیکی و کاربرد آنها ، آشنایی مقدماتی با ایرادیابی برد های الکترونیکی ، وظیفه نگهداری و تنظیم تجهیزات پزشکی ، آشنایی با فشار سنج های آنالوگ و دیجیتال و اصول تعمیراتی آنها و… آموزش داده میشود. از دید قانون تفاوتی میان تکنسین پزشکی و مهندسی پزشکی وجود ندارد.البته این دوره بدون محدودیت سنی و تحصیلی بوده و تمامیه علاقمندان میتوانند به راحتی در این دوره شرکت کنند.(معرفی شغل پر درآمد مشهد)

بازار شغلی

آینده‌ی شغلی، بازار کار تکنسین های پزشکی ، نسبت به رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است. چون ارزش اقتصادی وسایلی که مهندسین پزشکی طراحی ، تعمیر ، نگهداری یا خریداری می‌کنند ، بسیار بالا است.

دارندگان مهارت تعمیر تجهیزات پزشکی در محیط‌های بهداشت و درمان ، تعمیر تجهیزات پزشکی غالباً با مهندسین پزشکی همکاری می‌کنند و در برخی موارد نیز به عنوان مهندسین پزشکی فعالیت می‌کنند. لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت تعمیر تجهیزات پزشکی باید شرکت حقوق در حوزه فعالیت مهندسی پزشکی تعریف گردد.(معرفی شغل پر درآمد مشهد)

فشار سنج

برای مثال دستگاه اندازه گیری فشارخون یک وسیله ضروری در تشخیص پزشکی است. این دستگاهها انواع مختلفی دارد:

فشار سنجهای جیوه ایی: این فشارسنجها دقت بالایی داشته و قیمت آنها نیز متوسط محسوب می شود.اما شرایط نگهداری آنها مشکل بوده و در صورت عدم بستن شیر جیوه پس از هربار اندازه گیری امکان تخلیه جیوه درون مخزن آن وجود دارد که با توجه به سمی بودن جیوه مشکلاتی برای کاربر می تواند ایجاد شود.

فشار سنج های عقربه ایی: این فشار سنجها نیز دقت خوبی داشته و قیمت آنها از مقادیر بسیار پایین تا قیمتهای نسبتا بالا را شامل می شود. که مدلهای قیمت بالای آن علاوه بر دقت بسیار زیاد و کیفیت ساخت مناسب معمولا ضد ضربه و ضد آب هم هستند. با توجه به این موارد بیشترین نوع فشار سنج موجود در بازار نیز و پر کاربرد ترین آنها محسوب می شود.

فشارسنج های اتوماتیک(دیجیتال): دقت این فشار سنجها بالا نبوده اما به دلیل کاربری ساده و قیمت مناسب آنها بعنوان فشار سنج خانگی بسیار متداول هستند. در دو نوع بازویی و مچی در بازار موجود بوده که نوع بازویی آن از دقت بالاتری نسبت به مدل مچی برخوردار است

هدف از دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

  • افزایش سطح دانش و توانایی های افراد جامعه درباره انواع تعمیر تجهیزات پزشکی
  • فراهم آوردن بستری مناسب برای ایجاد کسب و کار پولساز.
  • (معرفی شغل پر درآمد مشهد)

تعمیر فشارسنج

عمده خرابی های دستگاه فشار سنج را می توان در موارد ذیل مشاهده کرد:

۱- فرسودگی شلنگهای رابط و کاف و پوآر

نحوه تعمیر: تعویض هرکدام از موارد که دارای نشتی هوا می باشد.

۲- خرابی شیر کنترل دار و سوپاپ ها

نحوه تعمیر: شیر مخزن جیوه اگر خراب بود. باید مخزن تعویض شود و اگر از نوعی بود که شیر مخزن باز می شود فقط شیر را تعویض کنید.

۳- خرابی پمپ هوا

نحوه تعمیر: تعویض پمپ

۴-خرابی شیر تخلیه: اگر پس از فشردن هوا داخل فشارسنج قبل از باز کردن شیر فشار پوآر نشتی داشت عیب به خرابی واشر پیچ شیر یا به سوپاپ انتهای شیر مربوط می شود.

نحوه تعمیر: که اگر واشر پیچ بود تعویض و اگر سوپاپ شیر بود. فقط کافی است سوپاپ لاستیکی ورودی محل اتصال پوآر به شیر را خارج کرده و شکاف قسمت انتهای آن را تمیز کنید. در  شکل زیر دو نمونه مختلف از این سوپاپ ها آورده شده است که برای واضح بودن شیار سوپاپ با کمی تغییر شکل در سوپاپ می توان آنرا پیدا نمود.(معرفی شغل پر درآمد مشهد)

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

دوره تعمیر تجهیزات دندانپزشکی یکی از پر مخاطب ترین و پر درآمد ترین دوره بدون نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط بوده و تمامیه علاقمندان به این دوره میتوانند برای کسب مهارت در این دوره شرکت کرده و به راحتی وارد بازای کاری در این زمینه شوند.در این دوره نحوه کار و تعمیر اینسترومت ها ، انواع جرمگیر ها (پیزون کویترون ایرفلو) ، لایت کیور دندانپزشکی ، رادیوگرافی ، یونیت و صندلی دندانپزشکی ، اتوکلاو دندانپزشکی ، کمپرسور دندانپزشکی ، ساکشن دندانپزشکی و… آموزش داده میشود.

بازار شغلی

آینده شغلی دوره تعمیر تجهیزات دندانپزشکی کمی متفاوت تر از پزشکی است. چرا که نیازی به ثبت شرکت نیست. دریافت کنندگاه گواهی تعمیر تجهیزات پزشکی به راحتی میتوانند به صورت انفرادی با مراجعه به مطب یا کلینیک فعالیت کنند.(همچنین با اخذ نمایندگی شرکت تعمیر تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی می توانند در زمینه فروش فعالیت کنند. چرا که دندانپزشک ها بیشتر به تکنسین های تعمیرات خود اعتماد دارند.)(معرفی شغل پر درآمد مشهد)

برای مثال عیب یابی و تعمیر دستگاه ساکشن

۱ – ساکشن روشن می شود ولی موتور بکار نمی افتد. این ایراد معمولا در ساکشن های صاایران و یا Medela بوجود می آید و علتش مرطوب شدن سنسور رطوبت دستگاه می باشد. می بایست دستگاه را باز نموده سنسور آن را خشک نمایید (باسشوار یا دستمال) سنسور از دو عدد سیستم تشکیل شده است که با  رسیدن رطوبت ، مقاومت بین دو سیم کاهش می یابد.

۲- دستگاه روشن نمی شود:
– از سالم بودن پریز و برق دار بودن آن اطمینان حاصل شود.
– کلید دستگاه بررسی شود.
– دستگاه های الكتریكی عموما برای جلوگیری از صـدمات احـتمالی درورودی خـود یـك فیـوز دارند‌.از سالم بودن این فیوز اطمینان حاصل شود .

۳-دستگاه مکش مناسبی ندارد:
-درب مخازن جمع آوری مایعات را بررسی کنید. (این درپوش ها گاهی در جای خود محکم نمی شوند و با ایجاد نشتی مانع از ایجاد فشار منفی مناسب در مخزن و مکش مناسب می شود)
-همچنین ممکن است محل اتصال لوله های رابط به در پوش ساکشن شکسته باشد. لذا اتصالات چک شود.
-سطح روغن (در ساکشن های روغنی) بررسی شود و در صورت پایین آمدن، جایگزین شود.

۴- صدای ساکشن زیاد و غیر عادی است که در این صورت حتماً موتور ساکشن نیاز به سرویس دارد.

۵ – ممکن است ساکشن روشن شود و صدای موتور نیز بگوش برسد ولی هیچ مکشی وجود نداشته باشد . در این موقع تسمه اتصال دهنده موتور به پمپ وکیوم (در ساکشن هایی مانند صاایران و مدلا) پاره یا از جای خود خارج شده است.

سایر عیوب ساکشن

– صدای سوت بیش از حد دستگاه بگوش برسد ولی کارکرد دستگاه صحیح می باشد. این ایراد مربوط به کثیفی سوپاپ های پلاستیکی پمپ وکیوم بوده و در مدل های سیلندر و پیستونی اتفاق می افتد و می بایست پمپ باز شده و سوپاپ ها توسط پنبه و الکل تمیز گردد.

– پس از تعمیر و جایگزاری نوار تسمه دستگاه (در مدل هایی که تسمه دار هستند) در عین کارکرد صحیح مکش مناسب ندارد. این ایراد در ساکشن های صاایران و Medela بوجود می آید و به دلیل تنظیم نبودن زاویه دو پیستون نسبت به یکدیگر می باشد. می بایست زاویه پیستون ها را بر روی ۹۰ درجه تنظیم نمود و پیچ آنها را سفت کرد.

– عدم مکش مناسب در عین کارکرد صحیح و نداشتن نشتی دستگاه ساکشن روغنی. در اینجا می بایست پمپ وکیوم باز شود ، و واشرهای آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین پره های مکنده هوا را بوسیله سمباده پوست آب صیقلی نمود و با روغن فراوان در جای خود قرار می دهیم.

– مکش باعث شود ترشحات به داخل سیلندر پیستون وارد شود. در این صورت باید سیلندر پیستون باز شود و پس از تمیز نمودن و سمباده کاری سیلندر و پیستون مجدداً جایگزاری شود. در صورتیکه سیلندر و پیستون دچار خوردگی شده باشند مکش دستگاه کاهش پیدا می کتد، لذا می بایست پمپ تعویض گردد.

– اگر موتور دستگاه سوخته باشد باید موتور باز شود و برای سیم پیچی یا تعویض جاروبکها به تعمیرگاه فرستاده شود.(معرفی شغل پر درآمد مشهد)

برای آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی دندانپزشکی با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تماس با ماتبریز – خیابان آزادی – جدیری جنوبی – ساختمان ۱۷

برای ثبت نام آنلاین دوره آموزشی حضوری تعمیر تجهیزات دندانپزشکی روی لینک زیر کلیک کنید

به ما امتیاز دهید