×

آموزش تزریقات و پانسمان آستارا

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزشگاه آپادانا در تبریز

دوره آموزش تزریقات و پانسمان در آموزشگاه آپادانا (آموزش تزریقات و پانسمان آستارا)، یک فرصت بی‌نظیر برای یادگیری مهارت‌های حیاتی در زمینه کمک‌های اولیه و مراقبت از زخم‌ها و مصدومیت‌هاست. این دوره به شما اصول اساسی تزریقات و تکنیک‌های صحیح برای اعمال پانسمان در مواقع اورژانس و بهداشت را آموزش می‌دهد.

یادگیری نکات اساسی مانند نحوه تزریق داروها به درستی، تعویض پانسمان‌ها و پیشگیری از عفونت‌ها در دوره آموزش تزریقات و پانسمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. این دوره به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک فرد مسئول در مواقع اضطراری و حادثات مختلف به دیگران کمک کنید و از تجربه و دانش به دست آمده در زمینه کمک‌های اولیه بهره‌برداری کنید.

ویژگی منحصر به فرد این دوره در آموزشگاه آپادانا این است که آن را می‌توان به صورت مجازی در آستارا و حضوری در شهر تبریز برگزار کرد. این امکان به شما تعیین وقت‌های مناسب برای آموزش و یادگیری ارائه می‌دهد. با شرکت در این دوره، شما می‌توانید به یک مهارت‌کار ماهر در زمینه کمک‌های اولیه تبدیل شوید و نقش مهمی در نجات و بهبود وضعیت افراد در مواجهه با وقوع حوادث ایفا کنید.

نحوه ثبت نام در آموزش تزریقات و پانسمان آستارا

برای ثبت نام در دوره های آموزشی آموزش کمک های اولیه هم از طریق ثبت نام آنلاین با کلیک کردن بر روی لینک آخر صفحه و هم به صورت بر قراری تماس تلفنی با مرکز آموزش آپادانا(شماره تماس در اخر این پست موجود است) و پرداخت هزینه دوره از طریق کارت به کارت یا واریز بانکی و یا از طریق شماره تلگرام و واتساپ و یا از طریق دایرکت اینستاگرام(آدرس اینستاگرام و شماره تلگرام در اخر همین مطلب) می توانید اقدام به ثبت نام دوره های آموزشی کمک های اولیه اقدام نمایید(آموزش کمک های اولیه در آستارا).

آیا تاکنون شاهد حادثه یا اتفاق ناگواری بوده اید ؟

راستی اگرجزء اولین کسانی باشید که به محل یک حادثه می رسند چه می کنید ؟
اگرآن حادثه مصدومی داشته باشد حتماً به فکرمی افتید که برای کمک به اوکاری انجام دهید درچنین مواقعی اگرآموزش لازم را دیده باشید حتماً قبل از رساندن شخص مصدوم به مرکزدرمانی اقداماتی را انجام خواهید داد.(آموزش تزریقات و پانسمان در آستارا)

آموزش تزریقات و پانسمان آستارا

تعریف کمک های اولیه

کمک های اولیه شامل اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می آید. این اقدامات می تواند شامل مواردی ساده مانند: پانسمان زخم و جراحت و یا مواردی مشکل تر نظیر انجام عملیات احیای قلبی – ریوی و… باشد.اهداف کمک های اولیه، شامل: نجات جان مصدوم، جلوگیری از وخیم تر شدن حال وی، افزایش احتمال بهبودی و کاهش درد و رنج است.

اگر در حالی که از مکانی عبور می کنید مصدومی بر زمین افتاده باشد یا جلوی چشمان شما سانحه ای رخ دهد، شما چه خواهید کرد؟ اگر این فرد جز دوستان و آشنایان یا خانواده شما باشد، چه می کنید؟ مسلما اگر شما کسی باشید که با اصول کمک های اولیه آشنایی دارد، می توانید در نقش یک فرشته نجات ظاهر شده و به او کمک کنید، ولی اگر کمک های اولیه ندانید، مجبورید مانند بقیه تماشاچی باشید و افسوس بخورید.(آموزش کمک های اولیه در آستارا)

وظایف امدادگر کمک های اولیه:

  1. معاینه و ارزیابی کلی وضعیت بیمار
  2. برقراری ارتباط با مرکز اورژانس و پزشک مشاور و دریافت راهنمایی ودستورات
  3. استفاده از روش های و تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکلات حاد بیمار مانند تنگی نفس، ایست قلبی و …
  4. کنترل مداوم علائم حیاتی بیمار از جمله نبض، تنفس، فشارخون و غیره
  5. رساندن بیمار به بیمارستان و مراکز درمانی در صورت نیاز
  6. دادن اطلاعات کامل از وضعیت بیمار به بیمارستان یا مرکز درمانی
    (آموزش تزریقات و پانسمان در آستارا)

چشم اندار دوره تکنسین فوریت های پزشکی

داشتن جامعه ای توانمند با افرادی توانمند که از دانش و اطلاعات بهداشتی ، مراقبتی و امدادی خود برای انتخاب و بکارگیری روشهای مناسب ، قابل اعتماد و صحیح متکی به اصول علمی در حفظ ، تامین و ارتقای سلامت خود ، خانواده و سایر افراد جامعه استفاده نمایند .(آموزش کمک های اولیه در آستارا)

امداد و نجات

یادگیری کاربردی تزریقات و پانسمان

تزریقات و پانسمان ، پد استریل یا فشرده که به منظور التیام زخم و محافظت زخم از آسیب بیشتر استفاده می شود. به طور معمول، پانسمان با زخم در ارتباط مسقیم بوده و با بانداژ که اغلب پانسمان را محکم نگه میدارد است ، تفاوت دارد. بسیاری از پانسمان های مدرن خود چسب هستند. البته هدف از پانسمان کردن با توجه به نوع، شدت و موقعیت زخم متفاوت خواهد بود. معمولا، در برنامه آموزش پانسمان ، از پانسمان مقاوم غیر استریل استفاه میشود زیرا قابلیت چندین مرتبه استفاده را داشته و برای همه مربیان کمک های اولیه و سازمان های آموزشی انتخاب مناسب و اقتصادی تری ست.

تزریق، عمل دادن وادر کردن مایع، به ویژه دارو، به بدن فرد با استفاده از سوزن و سرنگ است. تزریقات، تکنیک عرضه داروبه صورت وریدی، یعنی تزریق از طریق مسیر غیر از طریق دستگاه گوارش، است. همچنین، انواع تزريق داخل وريدي شامل تزريق زير جلدي، داخل عضلاني، داخل وريدي و داخل صفاقی میشود. پیش نیازهای آموزش تزریقات شامل ، تکمیل کردن دوره تأیید OCP وصدور گواهینامه معتبر در CPR و کمک های اولی

چرا آموزش کمک های اولیه ضروری است؟

گاهی اوقات کمک‌های اولیه به معنای عدم انجام کار یا هر اقدامی برای مصدوم است، به عبارتی هنگامی که فرد بالای سر مصدومی که استخوان هایش شکسته است می‌رسد، بهترین کار این است که او را حرکت ندهد و اعضای بدنش را ثابت نگه دارد و منتظر نیرو‌های اورژانس باشد، چرا که ممکن است با یک حرکت، استخوان شکسته رگ را پاره کند یا اگر مهره‌های کمر یا گردن مصدوم شکسته باشد یک حرکت نا به جا باعث قطع نخاع وی می‌شود(آموزش تزریقات و پانسمان در آستارا).

آموزش مجازی آپادانا

 

برای آموزش کمک های اولیه تزریقات و پانسمان با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تماس با ماتبریز – خیابان آزادی – جدیری جنوبی – ساختمان ۱۷

برای ثبت نام آنلاین دوره آموزشی حضوری فوریت های پزشکی روی لینک زیر کلیک کنید

به ما امتیاز دهید