×

آموزش طب سنتی در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزش حضوری و مجازی گیاهان دارویی به همراه صدور گواهینامه معتبر. دوره گیاهان دارویی در شهر شما به صورت غیر حضوری و با ارسال پک آموزشی آموزشگاه آپادانا. همراه ارسال جزوات و فیلم های آموزشی بهترین اساتید آموزشگاه آپادانا. (آموزش طب سنتی در تبریز)

دوره گیاهان دارویی به صورت مجازی و غیر حضوری

برای ثبت نام غیر حضوری در دوره گیاهان دارویی در تبریز با کارشناسان آموزشگاه آپادانا تماس حاصل فرمایید. این آموزش ها حاصل زحمات چندین ساله اساتید آموزشگاه بوده و به صورت فیلم های آموزشی با کیفیت عالی برای شما ارسال می گردد. در این آموزش ها از صفر تا صد گیاهان دارویی به صورت عملی آموزش داده می شود. (آموزش طب سنتی در تبریز)

نحوه ثبت نام در دوره های آموزشی گیاهان دارویی

برای ثبت نام در دوره های آموزشی گیاهان دارویی در تبریز هم از طریق ثبت نام آنلاین با کلیک کردن بر روی لینک آخر صفحه و هم به صورت بر قراری تماس تلفنی با مرکز آموزش آپادانا(شماره تماس در اخر این پست موجود است) و پرداخت هزینه دوره از طریق کارت به کارت یا واریز بانکی و یا از طریق شماره تلگرام و واتساپ و یا از طریق دایرکت اینستاگرام(آدرس اینستاگرام و شماره تلگرام در اخر همین مطلب) می توانید اقدام به ثبت نام دوره های آموزشی گیاهان دارویی اقدام نمایید.

دوره پایپینگ در تبریز

طب سنتی  چیست

طب سنتی مجموعه‌ای است از دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمال که بر پایه نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف است،که در بهداشت و نیز پیشگیری، تشخیص، بهبود و مداوای بیماری‌های جسمی و ذهنی مورد استفاده قرار می‌گیرند(آموزش طب سنتی در تبریز).

روش های درمانی طب سنتی

۱-گیاه درمانی (Phytotherapy)

یکی از روشهای درمانی در طب سنتی ایران گیاه درمانی است.درمان بیماری های مختلف جسمی و روحی به وسیله گیاهان را “گیاه درمانی” می گویند.

یكی از روش های قدیمی جهان، طب گیاهی است. خداوند حكیم درمان همه بیماری ها و دردها را در طبیعت قرار داده است.«طبیعت خادم طبیعت است».

۲-شیاتسو (Shiatsu)

فشردن نقاط حیاتی بدن برای سلامتی، توسط انگشتان دست را “شیاتسو” می گویند که از دیگر روشهای درمانی طب سنتی است(آموزش طب سنتی در تبریز).

یك تكنیك سالم و مؤثر كه بیشتر پیشگیری كننده است و به عنوان شكلی از فیزیوتراپی برای بیماری های خاص مورداستفاده قرار می گیرد.

بیماران انرژی و نیروی ذخیره شده خود را ازاین طریق بدست می آورند و افرادی

را كه از استرس، تنش، افسردگی و یا بی خوابی رنج می برند، می توان با این روش درمان كرد.

۳-حجامت (Cupping)

حجامت نیز یکی دیگر از روشهای درمانی طب سنتی است. در زبان فارسی حجامت به معنی مداوا تعریف شده و یك روش خون گیری است كه برای پیشگیری

از بیماری ها و درمان بعضی بیماری ها انجام می گیرد(آموزش طب سنتی در تبریز).

حجامت خشك بدون تیغ و خونگیری است و حجامت تر همراه خونگیری است.

۴-آب درمانی یا آبزن ها (Hydrotherapy)

یكی از روش های طب سنتی است كه همراه با اسانس های گیاهی یا بدون آنها، كاربرد زیادی برای بهبود رعیشه،

ضایعات پوستی، دردهای مفاصل، سیاتیك، نشاط و تقویت بدن،

تقویت عضلات و اصلاح منافذ بدن، گرم كردن و افزایش رطوبت بدن دارد.

مزایای طب سنتی

۱٫گیاه برای موارد نگهداری طولانی موثر است و نسبت به داروهای شیمیایی برای سلامتی بدن مناسب تر است .

۲٫داروهای گیاهی در کاهش وزن بیش از حد موثر هستند . این می تواند خطر ابتلا به چاقی در بسیاری از افراد مبتلا را کاهش دهد .

۳٫در هر داروخانه یا فروشگاه  نگهداری آن  آسان است. بدون نیاز به خرید با نسخه نیز می توان آن را تهیه کرد(آموزش طب سنتی در تبریز) .

۴٫بسیاری از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های عروق کرونر و کاهش سطح کلسترول خون  مورد استفاده قرار می گیرند و تجربه ثابت کرده در این مورد بسیار موفق عمل کرده اند .

۵٫ داروهای گیاهی در مقایسه با فرم معمول شیمیایی داروها بسیار ارزان هستند  و هزینه کمتری به شما تحمیل می کند .

دوره های آموزشی گیاهان دارویی تبریز :

دوره آموزشی گیاهان دارویی در تبریز برای علاقه مندان به مباحث طب سنتی و گیاهان داروئی که در سر فصل های سازمان فنی و حرفه ای کشور گنجانده شده است در آموزشگاه آپادانا برگزار می شود(آموزش طب سنتی در تبریز).

این آموزشگاه با سابقه در امر برگزاری کلاس های آموزشی طب سنتی و گیاهان داروئی و حرفه های مرتبط را هر هفته و در قالب کلاس های گروهی و خصوصی با کیفیت بالا و زیر نظر اساتید مجرب و دانشگاهی به هموطنان عزیز ارائه می دهد.
هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقای سطح دانش علاقه مندان به طب سنتی و گیاهان داروئی و تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار می باشد. به دنبال آن هستیم تا با ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و خدمات پس از آموزش در راستای ارتقا کیفی فعالان صنعت گیاهان داروئی و طب سنتی ، زمینه پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر این صنعت در کشورمان فراهم شود.( ثبت نام دوره های گیاهان دارویی)

عطاری ها ، کلینیک های طب سنتی ، سلامتکده ها و سایر مراکز وابسته به این حوزه می توانند گزینه بسیار مناسبی برای افراد علاقه مند به گذراندن دوره های گیاهان داروئی است.

گیاهان دارویی

اکثر گیاهان دارویی دارای خواص و ویژگی هایی هستنتد که از آن ها می توان در مصارف پزشکی استفاده نمود. اکثر اجزای این گیاهان مانند ریشه و برگ و ساقه و … دارای خواص دارویی می باشد.سازمان بهداش جهانی با تخمین خود مشخص کرده است که اکثر مردم کل کره ی زمین نیازمند دارو های گیاهی برای مراقبت از خود هستند(آموزش طب سنتی در تبریز).

گیاهانی دارویی مشتمل بر گیاهانی هستند که یک یا چندین قسمت از بخش های آن حاوی ماده ی گیاهی دارویی می باشد. گیاه شناسی و استفاده از خواص درمانی گیاهان در جهان سابقه ی طولانی دارد . مثلا طب سنتی چین بیشترین تمرکز را روی گیاهان دارویی و خواص درمانی آن دارد . گیاه شناسی در ایران نیز دارای ید طولایی می باشد(آموزش طب سنتی در تبریز).

بقراط حکیم معتقد است که خود طبیعت به ما قدرت علاج و اثر بخشی گیاهان دارویی را نشان می دهد . مثلا گیاه زرد رنگ ریوند را می توان علیه بیماری زردی و گل قرمز انار را برای درمان خونریزی به کار گرفت(آموزش طب سنتی در تبریز).

جالینوس ، پزشک به نام یونایی  علم خود را در مورد گیاهان دارویی وخواص درمانی آنها را در ١١ جلد کتاب ثبت کرد و محمد بن زکریای رازی نیز کتاب های بسیاری در شاخه ی گیاهان دارویی و درمان به وسیله آنها دارد.

روش های استفاده از گیاهان دارویی

از گیاهان دارویی در شکل ها به شکل های متفاوتی استفاده می شود که عبارتند از :

١) استفاده از گیاه تازه ی دارویی

٢) استفاده از گیاه کنسرو شده و یا خشک شده

٣) به صورت دم کرده و فرآوردی شده توسط گرما ( حرارت )

۴) بدست آوردن مواد موثر درمانبخش از گیاهان دارویی در صنعت(آموزش طب سنتی در تبریز)

تفاوت بین  گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

گیاهان دارویی ، قسمتهایی از گیاه هستند که بعد از خشک کردن آنها بدون هیچگونه تغییری در عطاری ها قابل دسترس عموم قرار می گیرد مانند زنیان، بادیانه ،ریشه ی شیرین بیان و … که بسیار کم ضررو فاقد عوارض جانبی هستند مگر در مواردی که فردی به بعضی از گیاهان آلرژی داشته باشد . حال آنکه داروهای گیاهی محصول تبدیل گیاهان به داروهای گیاهی طی فرایندهای خاص صنعتی می باشند(آموزش طب سنتی در تبریز) .

خواص گیاهان دارویی

کشور ایران به دلیل دارا بودن ١١ نمونه ی شرایط خاص آب و هوایی مختلف ، از پتانسیل بالایی برای پرورش گیاهان دارویی و تولید عمده ی آن برخوردار است .گیاهان دارویی مشتمل بر آن دسته گیاهانی است که به واسطه ی ترکیبات دارویی خاص و متفاوت آنها ، دارای خواص درمانی بوده و برای درمان بیماریها و گاها پیشگیری از آنها استفاده می شود . انسان ها از دیرباز بر اساس تجربه و مقتضیات زمانی و شرایط در هنگام بروزبیماریها ، با استفاده از انواع مختلف گیاهان به درمان خود و همنوعانشان ادامه داده اند .

طب سنتی و گیاهان دارویی

داروهای گیاهی یک نوع مکمل غذایی هستند. آنها به عنوان قرص، کپسول، پودر، چای، عصاره، و گیاهان تازه یا خشک فروخته می شود. افراد از داروهای گیاهی برای حفظ سلامتی خود استفاده می کنند.

آیا من می‌توانم عطاری تاسیس کنم؟

هدف ما از آموزش این دوره شناخت گیاهان دارویی و انواع و اقسام آن ها و خواصی که هر کدام از آن ها دارند است که پس از گذراندن دوره و اخذ مدرک می توانید با توجه به علاقه ی خودتان وارد صنف عطاری ها شوید تا کسب و کار خود را بدون هزینه زیاد و یا مدت زمان طولانی رونق ببخشید(آموزش طب سنتی در تبریز).

مراحل ثبت نام دوره گیاهان دارویی و صدور گواهینامه

پس از پرداخت شهریه دوره و ثبت مشخصات کارآموز توسط پرسنل مجتمع آموزشی آپادانا ، کارشناسان این مجموعه با کارآموز تماس گرفته و آدرس دقیق و کد پستی و شماره تماس کارآموز را صحه گذاری نموده و بسته آموزشی را طی سه روز کاری به کارآموز ارسال می نمایند. پس از دریافت بسته و مطالعه آن، کارآموز از طریق تماس تلفنی درخواست آزمون آنلاین خود را ثبت کرده و در تاریخ تعیین شده در شهر خود و از طریق رایانه شخصی یا تلفن همراه آزمون اینترنتی از کارآموز اخذ می شود.

در صورت قبولی کارآموز از آزمون آنلاین گواهینامه آموزشی معتبر از مراجع ذیصلاح صادر و به آدرس کارآموز ارسال می گردد. امکان صدور گواهینامه فارسی ، گواهینامه دو زبانه و گواهینامه بین المللی( از مرجع صدور گواهینامه های بین المللی RFTC اسپانیا) برای این دوره مقدور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.(دوره تولید گیاهان دارویی)

محتویات پک آموزش گیاهان دارویی

این پک شامل جزوات و دی وی دی های آموزشی گیاهان دارویی و…  که به صورت فیلم آموزشی پشتیبانی می شود.

 اهداف برگزاری دوره گیاهان دارویی

از اهداف اصلی این دوره تشویق دانشجویان به نقش آفرینی در حیطه های تخصصی داروسازی و ایجاد روحیه تحقیق، پژوهش و کسب و کار مبتنی بر دانش در بین دانشجویان و اساتید دانشکده داروسازی عنوان کرد. (آموزش تاسیس عطاری)

طول دوره گیاهان دارویی

طول دوره گیاهان دارویی دو ماه و تایم آموزشی آن  24 ساعت می باشد.

شهریه دوره آموزش گیاهان دارویی

شهریه دوره آموزشی حضوری گیاهان دارویی مبلغ  1٫990٫000 تومان بوده که هزینه دوره غیر حضوری (مجازی ، ارسال پک آموزشی به درب منزل) مبلغ 990٫000 تومان می باشد(آموزش طب سنتی در تبریز).

سوالات قبل از ثبت نام دوره گیاهان دارویی

  • طول دوره: 24 ساعت
  • محل برگزاری: به صورت حضوری در محل آموزشگاه و به صورت مجازی با ارسال بسته های آموزشی و آزمون آنلاین اینترنتی و ارسال پستی گواهینامه آموزشی
  • نام برگزارکننده دوره: آموزشگاه آپادانا
  • روز برگزاری:با هماهنگی آموزشگاه
  • زمان برگزاری:با هماهنگی آموزشگاه
  • مدرس دوره: تدریس توسط استاد مجرب و با سابقه
  • ارائه گواهي پايان دوره معتبر با كد رجيستري و قابليت استعلام

آموزش گیاهان دارویی مجازی واقعاً کارآمد است ؟

برخی از افراد با دید سنتی که نسبت به آموزش دارند، معتقدند که آموزش گیاهان دارویی حضوری به اندازه آموزش حضوری کارآمد نیست.اما این اساساً یک فرض غلط است. شما در آموزش گیاهان دارویی و طب سنتی مجازی دقیقاً از همان توضیحات و بررسی‌هایی بهره‌مند خواهید شد که سر کلاس در اختیار شماست(آموزش طب سنتی در تبریز).

این در حالی است که در آموزش گیاهان دارویی مجازی ، علاوه بر مهیا بودن همان آموزش‌ها، می‌توانید هر توضیح و آموزش موجود را بارهای بار دیده و بررسی کنید. این یعنی شما در آموزش گیاهان دارویی یک استاد خصوصی با حوصله بی‌انتها برای تکرار مطالب در اختیار دارید.

آیا واقعاً نیازی به آموزش گیاهان دارویی مجازی هست ؟

این اصلی‌ترین پرسشی است که پیش از هر خریدی از خودتون خواهید پرسید. با توجه به لزوم شناخت فرآیند‌های گیاهان دارویی برای تمام افراد حاضر در جامعه ، قطعاً خرید آموزش گیاهان دارویی مجازی الزامی است. حتی اگر قصد اشتغال و درآمدزایی در این حیطه را نداشته باشید، امروزه یادگیری اصول گیاان داریی و طب سنتی یکی از الزامات است. پس بی‌شک باید خرید آموزش گیاهان دارویی مجازی را در برنامه خودتان داشته باشید. (آموزش طب سنتی در تبریز)

سوالات متداول:

آیا مشاهده فیلم آموزش گیاهان دارویی برای ورود به بازار کار مناسب است ؟

کافیست روزی دو ساعت برای مشاهده مباحث آموزش گیاهان دارویی برنامه‌ریزی کنید تا در کمتر از یک ماه به تمامی تکنیک‌های مفید گیاهان دارویی در بازار کار تسلط پیدا کنید . استفاده از فیلمهای آموزشی آپادانا نیاز دو مزیت بارز دارد : اول قابل تکرار بودن آن و دوم آموزش گیاهان دارویی به همراه انتقال تجربه (آموزش طب سنتی در تبریز).

سریعترین راه برای آموزش گیاهان دارویی مجازی چیست ؟

در حال حاضر فیلم آموزش گیاهان دارویی سریعترین راه برای انتقال مطالب است . پس از مشاهده این سرفصلها که با توجه به محیط واقعی تدریس شده به هیچ کتاب ، جزوه یا حضور در دوره دیگری نیاز نخواهید داشت . ارتقای شما را در نسخه پیچی تضمین می کنیم .

چرا آموزش گیاهان دارویی آپادانا با سایر فیلمهای آموزشی متفاوت است؟

محصولات ما به سه دلیل با سایر آموزشها متفاوت است . اول : ارائه مطالب کاربردی.

دوم : پرهیز از ارائه مطالب تکراری و غیر مفید

سوم : استفاده از تجربیات مدیران مالی . پس از یادگیری این سرفصلهای آموزشی همیشه یک گام جلوتر از همکاران خود خواهید بود .(آموزش طب سنتی در تبریز)

آیا بعد از مشاهده فیلم آموزش گیاهان دارویی مدرک هم داده می شود ؟

پس از پرداخت شهریه دوره و ثبت مشخصات کارآموز توسط پرسنل مجتمع آموزشی آپادانا ، کارشناسان این مجموعه با کارآموز تماس گرفته و آدرس دقیق و کد پستی و شماره تماس کارآموز را صفحه گذاری نموده و بسته آموزشی را طی سه روز کاری به کارآموز ارسال می نمایند.پس از دریافت بسته و مطالعه آن، کارآموز از طریق تماس تلفنی درخواست آزمون آنلاین خود را ثبت کرده و در تاریخ تعیین شده در شهر خود و از طریق رایانه شخصی یا تلفن همراه آزمون اینترنتی از کارآموز اخذ می شود.

تماس با ما

به ما امتیاز دهید