×

دوره طراحی وب سایت در تبریز

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
به ما امتیاز دهید

آموزش خرید هاست و دامنه

طراحی سایت بدون کدنویسی، عنوانی که این‌ روزها برای دست‌یابی به یک وب‌سایت زیاد جستجو می‌شود. عبارت طراحی سایت معمولاً در ذهن‌ها فعالیت کدنویسی را شکل می‌دهد. اما آیا این امکان وجود دارد که بدون نیاز به کد نویسی یک وب‌سایت راه‌اندازی کنیم؟

پاسخ سوال مثبت است! بله طراحی سایت بدون برنامه‌نویسی هم ممکن است. اما شاید کلمه‌ی طراحی در اینجا زیاد صحیح نباشد. طراحی زمانی اتفاق می‌افتد که شما قصد خلق اثر جدیدی را دارید یا زمانی که می‌خواهید ایده‌پردازی کرده و طرحی را بنا کنید. اما در مراحل طراحی سایت بدون کدنویسی ما طراحی خاصی را انجام نمی‌دهیم بلکه معمولاً از طراحی‌های موجود استفاده می‌کنیم. گاهی هم می‌توانیم آنها را تغییر دهیم یا شخصی سازی کنیم. (دوره طراحی وب سایت در تبریز)

چگونه طراحی سایت بدون کدنویسی ممکن است؟

با وجود سیستم‌های مدیریت محتوا این ایده کاملا قابل اجرا است. سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS، سیستمی هستند که از قبل طراحی شده و هسته‌ی مدیریت وب‌سایت شما را پیاده سازی می‌کنند. با وجود این سیستم‌ها بخش عظیمی از کدنویسی کاسته می‌شود.

طراحی سایت بدون استفاده از زبان برنامه‌نویسی

در این روش بدون دانش برنامه نویسی و با استفاده از تعدادی نرم افزار تولید محتوای تحت وب، مانندWord Press ، Joomla، DotNetNuke  و… می‌توانید صفحات وب سایت خود را طراحی و تولید کنید.

در ادامه تعدادی نرم افزار طراحی سایت، بدون کدنویسی را معرفی کرده و مورد بررسی قرار می‌دهیم. قبل از ورود به این بخش لازم است بدانیم سیستم مدیریت محتوا یا cms چیست و سپس تعدادی از این cms ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سی ام اس، نرم افزاری است که اطلاعات یک وب سایت را مدیریت می‌کند. (دوره طراحی وب سایت در تبریز)

یادگیری وردپرس برای ساخت سایت بدون برنامه‌نویسی

بهترین و بهینه‌ترین روش برای راه‌اندازی سایت بدون کدنویسی، استفاده از وردپرس است. به کمک وردپرس شما از کدهایی که قبل توسط بهترین برنامه‌نویس‌ها ایجاد شده‌اند، به رایگان استفاده می‌کنید.

نصب وردپرس به راحتی انجام چند کلیک است و کافیست طبق روالی که به شما گفته می‌شود آن را انجام دهید. بعد از نصب وردپرس باید کار کردن با پنل آن را فرا بگیرید. سپس به سراغ نصب یک قالب بروید. شاید جذاب‌‌ترین مرحله‌ی کار همین بخش باشد: انتخاب و نصب قالب.

قالب وب‌سایت بخش ظاهری سایت را تشکیل می‌دهد. همان بخشی که به وب‌سایت مراجعه می‌کنید آن را می‌بینید. در واقع بخشی که نمای کلی و قابل مشاهده برای کاربران را تشکیل می‌دهد.

بعد از نصب و تنظیمات قالب، وب‌سایت شما در دسترس خواهد بود. البته گذر از این مراحل خود شامل نکات مهم و ریزی است که باید آن‌ها را مدنظر داشته باشید. با رعایت این نکات کلیدی می‌توانید به نتیجه‌ی خوبی برسید. (دوره طراحی وب سایت در تبریز)

نرم افزار طراحی سایت جوملا (joomla)

جوملا، یکی از نرم افزارهای مدیریت محتوای سایت است که بسیار انعطاف پذیر است. این نرم افزار طراحی سایت بدون کدنویسی، برای شما امکان ایجاد وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی را فراهم می‌کند. جوملا، از نرم افزار طراحی سایت فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که هر چند این نرم افزار طراحی سایت، ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، معایبی هم دارد، از جمله اینکه نمی‌توان از نظر امنیتی آن را تایید کرد، چرا که اختصاصی نیست و احتمال خطا و باگ در آن وجود دارد.

هرچند در نگاه اول، فرایند طراحی سایت، سخت و طولانی به‌نظر می‌رسد و موفقیت در آن نیازمند فراگیری مهارت‌های خاصی است، اما زمانی که با شیرینی این کار آشنا شوید و با انگیزه به آن ادامه دهید، ظرف مدت کوتاهی به جایگاه قابل‌قبولی خواهید رسید. فرایند طراحی و راه‌اندازی سایت نیز با استفاده از نرم افزار طراحی سایت صورت می‌گیرد، که انتخاب نوع آن، بستگی به شرایط و امکانات موجود دارد. (دوره طراحی وب سایت در تبریز)

به ما امتیاز دهید